Når man tjener under 6G og har 100% stilling så er ikke dette en problemstilling.
Grensa til NAV for utbetaling av foreldrepenger går ved 6G. Tjener man over 6G og skal få foreldrepenger fra Nav, ikke fra arbeidsgiver, får man ikke det man tjener som er over de 6G. (Tror jeg.
Er sånn jeg leser det, men kan hende jeg tar feil. )
Jeg har 87% stilling og jobber godt over 100%. Fastlønna får jeg utbetalt fra jobben under permisjon, mens det jeg jobber utover den faste lønna mi får jeg da evt rett fra NAV, tror jeg? Er sånn med sykepenger, men kanskje ikke med FP?
Så det jeg lurte på da var om jeg kanskje ikke får det ekstra som overgår 6 G. Hvis jeg får for ekstrajobbingen fra Nav da.. Kan hende jeg får alt fra arbeidsgiver også. Men det er vel sånn at arbeidsgiver får penger fra NAV, de betaler ikke FP selv, så de sender inntekstmelding til NAV, for å få disse pengene tilbake. Kanskje jeg ikke får for over 6G hvis arbeidsgiver skal betale heller?[/Q
Får ikke over 6 G viss du jobber ekstra ut over det nei. Man kan Max få 6 G. Med mindre man jobber i en privat bedrift der man hr egne ordninger.