Foreldrepenger

Knerten3

Glad i forumet
Jeg er selvstendig næringsdrivende og det er ikke så lett å vite hva en får utbetalt i foreldrepenger.. Siden jeg tjener forskjellig fra måned til måned.
Er sykemeldt 50% nå og NAV har foretatt en utregning. Er det ca denne jeg vil få i foreldrepenger også da tro?

Jeg er også selvstendig næringsdrivende og sånn jeg har forstått det regner Nav et gjennomsnitt på inntekt siste tre år. Da jeg kjøpte sykepengeforsikring 75% fra dag 1 regnet de med all inntekt jeg har hatt (både fra firma og fast jobb) siste tre år, 2015-2017. Grunnlaget for sykepenger ble da et gj.snitt av dette. Det står at en ny beregning vil gjøres når 2018-ligningen er klar.

Regner derfor med at foreldrepenger regnes på samme måte, med samme grunnlag. Tjener også ulikt hver måned og det gjelder vel de fleste som driver for seg selv, så litt avhengig av at de kun ser på årsinntekt totalt :happy:

Jeg har også veldig variabel lønn. Nav tok gjennomsnittet for de siste tre mnd ser det ut som så taper en del på det..(er sykemeldt) Regner med det er samme utregning nå som de bare skal se på lønnen de tre siste mnd før permisjon som jeg skjønte det. Håper virkelig jeg har misforstått!

Jeg har også veldig variabel lønn. Nav tok gjennomsnittet for de siste tre mnd ser det ut som så taper en del på det..(er sykemeldt) Regner med det er samme utregning nå som de bare skal se på lønnen de tre siste mnd før permisjon som jeg skjønte det. Håper virkelig jeg har misforstått!

Men er du selvstendig næringsdrivende?

Jeg var delvis selvstendig næringsdrivende forrige gang, de regnet da ut et snitt. Husker ikke på hvor mange måneder, og min lønn var stabil.. men jeg fikk tilsvarende det jeg hadde tjent.

Back
Topp