Foreldrepenger?

*Martine*

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg driver og undersøker litt ang foreldrepenger.

Man kan velge 49 uker med 100% lønn, eller 59 uker med 80% lønn.

Spørsmålet mitt er hvor mange utbetalinger får man?

er det 11 utbetalinger med 49 uker og 13 utbetalinger på 59 ukers permisjon?

Jeg går ut i permisjon 01.jun.2016, og får første utbetaling 31.06.16(?)
hvis jeg velger 49 ukers permisjon, vil min siste utbetaling i permisjonen være 31.04.17, eller 31.05.17?

:anyone:happy::happy::happy:

Denne skal jeg følge med på! Håper noen har noe fornuftig svar! :D (går ut omtrent da selv!)

Hei!

hvis jeg velger 49 ukers permisjon, vil min siste utbetaling i permisjonen være 31.04.17, eller 31.05.17?

Du ser ut til å ha glemt at DU ikke får 49 uker alene. 10 av ukene er forbeholdt far. Du kan ta ut 39 uker permisjon og kjapt regnet er du da ferdig i slutten februar... (hsr ikke regnet nøyaktig på det)

Hei!

Som nevnt av andre her er jo 10 uker til far :) men din første utbetaling vil være i slutten av juni ja, mener nav har utbetaling i slutten av hver mnd og at betaling da er for dagene 20-20 altså vil du da få en mindre utbetaling første mnd fordi det er for dagene mellom 31 og 20 siste utbetalingen vil nok da være i slutten av mai men da vil jeg tippe også den utbetalingen blir noe mindre av samme grunn...

Takk for svar :) ser at en sier atjeg får utbetaling til og med mai, og en sier jeg får utbetaling til februar.
Hvordan er dette med pappaperm? :)

Takk for svar :) ser at en sier atjeg får utbetaling til og med mai, og en sier jeg får utbetaling til februar.
Hvordan er dette med pappaperm? :)

Pappaen må søke 8 uker før han skal ut i perm, altså 8 uker før din perm er over. Om han ikke skal gå i perm rett etter deg må han søke om utsettelse :)

Ok da tror jeg at jeg skjønner :)

Hvis jeg velger 49 uker med 100% lønn, får jeg betalt til ca mars, også tar far de siste 10 ukene.

Hvis jeg velger 59 uker med 80% lønn, får jeg betalt til ca mai, og far tar de siste 10 ukene.

Høres dette riktig ut?

:)

Beklager og stille sånne "inn med t-skje" spørsmål, men vil bare vite at jeg har skjønt det helt riktig ;P he he

Ok da tror jeg at jeg skjønner :)

Hvis jeg velger 49 uker med 100% lønn, får jeg betalt til ca mars, også tar far de siste 10 ukene.

Hvis jeg velger 59 uker med 80% lønn, får jeg betalt til ca mai, og far tar de siste 10 ukene.

Høres dette riktig ut?

:)

Beklager og stille sånne "inn med t-skje" spørsmål, men vil bare vite at jeg har skjønt det helt riktig ;P he he

Blir nok riktig. Men når det gjelder 80% vs 100% så burde dere regne skikkelig på det :) her kom vi frem til at om jeg velger 100% og sparer 20% av lønna (som om jeg skulle tatt 80%) så kan jeg ta ulønnet perm og dermed få mer utbetalt enn jeg ville med 80%dekning, husk at om du velger 80 vil mannen også få betalt 80% selv om han har 10 uker uansett ;)

Blir nok riktig. Men når det gjelder 80% vs 100% så burde dere regne skikkelig på det :) her kom vi frem til at om jeg velger 100% og sparer 20% av lønna (som om jeg skulle tatt 80%) så kan jeg ta ulønnet perm og dermed få mer utbetalt enn jeg ville med 80%dekning, husk at om du velger 80 vil mannen også få betalt 80% selv om han har 10 uker uansett ;)

Tusen takk for tips!
da skal jeg regne på det :)

Back
Topp