Foreldrepenger

Skogenskongle

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Kanskje dere kan hjelpe meg litt :-)
Jeg har ett vikariat som går ut i april. Har vært vikar på kontrakt siden i mai.
Jeg kjenner på formen at det blir tungt å være på jobb om denne kvalmen ikke gir seg og har egentlig mest lyst til å sykemelde meg til det går over. Men frykter at jeg står på bar bakke i april om jeg ikke står på.. har jeg da rett på sykepenger fra samme lønna? Og hvordan blir da foreldrepengene regnet ut? Jeg går skift, samme gjør mannen så vi regner med det er jeg som skal over i ny jobb etter permisjonen. (Dagtid) Så at jeg ikke har noe jobb etterpå bryr jeg meg ikke så mye om. (Fåreløbig)
Lurer på om jeg bare skal legge alle kort på bordet for sjefen og spørre fint om jeg ikke kan få være her ut juli til permisjonen starter? Men så vil jeg egentlig ikke røpe at jeg er gravid heller mtp at det kan fort snu.
Jeg får litt hetta av alt dette ^^

Kanskje dere kan hjelpe meg litt :)
Jeg har ett vikariat som går ut i april. Har vært vikar på kontrakt siden i mai.
Jeg kjenner på formen at det blir tungt å være på jobb om denne kvalmen ikke gir seg og har egentlig mest lyst til å sykemelde meg til det går over. Men frykter at jeg står på bar bakke i april om jeg ikke står på.. har jeg da rett på sykepenger fra samme lønna? Og hvordan blir da foreldrepengene regnet ut? Jeg går skift, samme gjør mannen så vi regner med det er jeg som skal over i ny jobb etter permisjonen. (Dagtid) Så at jeg ikke har noe jobb etterpå bryr jeg meg ikke så mye om. (Fåreløbig)
Lurer på om jeg bare skal legge alle kort på bordet for sjefen og spørre fint om jeg ikke kan få være her ut juli til permisjonen starter? Men så vil jeg egentlig ikke røpe at jeg er gravid heller mtp at det kan fort snu.
Jeg får litt hetta av alt dette ^^
Om jeg hadde vært arbeidsgiver ville jeg satt pris på ærligheten og vært mer villig til å forlenge enn om du bare sykemeldte deg uten å oppgi grunn. Da ville jeg nok vært skeptisk til å forlenge vikariatet. De fleste er jo friske nok til å jobbe største delen av tiden så det er sånn jeg ville tenkt. Jeg tror sjansen for å få jobbe frem til permisjon er større om du forteller det som det er og kanskje til og med kan få litt fri nå som kvalmen herjer hvis det trengs. Men det er du som kjenner sjefen din. Du må ha vært i jobb i minst 6 av de siste 10 månedene. Akkurat utregning må du vell helst ha alle parameter, men det er en kalkulator på nav sine sider. Det du får utbetalt beregnes ut i fra hva du har tjent de siste 3 år.

Back
Topp