Bkno0662372
Andre møte med forumet
Hei. Jeg lurte på om noen vet noe om jeg kan ha rett på foreldrepenger. Jeg vet av man må ha jobbet minst 6 av siste 10 mnd. Jeg går ut i permisjon i slutten av april 2015. Jeg har nå hatt fast jobb de siste 3 årene, men fra og med 2.desember 2014 står jeg som arbeidsledig fordi mitt pliktår er over. Vanligvis ville jeg fått fortsette og jobbe 100% som vikar på samme arbeidsplass, men jeg har nå i 2 mnd vært sykemeldt og jobben kommer ikke til og være villige til og gi meg mer jobb fra 2. desember fordi de tenker at jeg garantert kommer til og fortsette med og være sykemeldt. Om jeg da ikke får satt opp en videre turnus er jeg altså arbeidsledig fra 2.desember. Da vil jeg ha opparbeidet meg arbeid i 5 av siste 10 mnd. Vil det da si jeg trenger 1 mnd til med 100% arbeid enten sykemeldt eller i stand til og jobbe timene for og få rett på foreldrepenger? Men.. om jeg ikke får satt opp 1 mnd til med jobb, altså ut desember. hva skjer frem til april om jeg fortsetter og måtte være sykemeldt og ikke i stand til og klare og få en ny jobb? får jeg da sykepenger fra NAV eller dagpenger fra NAV beregnet ut i fra inntekten jeg har hatt frem til desember? Det jeg altså er rett for er at jeg blir gående fra desember/januar til april uten jobb. Og hva som da skjer med foreldrepengene, når jeg kun er vært i arbeid evt 6 av siste 10 mnd og de 4 siste arbeidsledig på dagpenger/sykepenger? Dette ble veldig rotete! Jeg håper noen forstår hva jeg mener.. Hilsen ei som er veldig bekymret.