Foreldrepenger

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Har møte på nav i neste uke og skal søke om foreldrepenger da. Så lurte jeg på om man må ha med seg noe papirer da?

Du må fylle i ansettelsesforhold og lønn ihvertfall, så det kan være lurt å ha med arbeidskontrakt og siste lønnslipp, slik at du har de tallene foran deg. Og ellers en plan på hvor mange uker du skal ta, og mannen evnt skal ta. Føles kanskje litt dumt å bli sittende og regne på det der :p Terminbekreftelse fra legen er nødvendig, og eventuellt inntektsskjema fra jobben(e), dersom de ikke ettersender dette. Da tror jeg at du skal ha det du trenger :)

Uke fordelene mellom deg og far kan dere endre etterpå så trenger ikke å styre med det nå hvis du er usikker;)

Men når man mottar aap, trenger man da ta med seg noen andre papirer enn terminbekreftelse fra legen da?

Tror ikke det hvis du ikke har hatt inntekt de siste 10 mnd, de skal jo ha alle opplysninger da...?

Men når man mottar aap, trenger man da ta med seg noen andre papirer enn terminbekreftelse fra legen da?
Har selv AAP og alt du må gjøre er å ha terminbekreftelse som vedlegg. Trenger ikke å oppgi AAP sats eller noe for det henter de selv, det er bare å søke :)

I teorien skifter bare stødnaden din navn :p

Jeg sendte kun inn terminbekreftelsen :) Alt det andre hadde de i sine systemer da jeg har mottatt svangerskapspenger hos NAV siden juni ;)

Jeg sendte kun inn terminbekreftelsen :) Alt det andre hadde de i sine systemer da jeg har mottatt svangerskapspenger hos NAV siden juni ;)
Jeg har fått sykepenger fra 9. sept. Trenger de lønnsslipp da tror du? Det går jo for det samme egentlig... Er jo den lønna jeg skal ha.

Jeg har fått sykepenger fra 9. sept. Trenger de lønnsslipp da tror du? Det går jo for det samme egentlig... Er jo den lønna jeg skal ha.

Ikke sikker. Skulle ikke tro det, siden de har fått utregningen av arbeidsgiver. De regner jo ett snitt av de siste månedene, men regner med at de har fått den informasjonen da de vet hvor mye du skal ha i sykepenger. Er du usikker, så ring dem. De svarer alltid på slike spørsmål, har innblikk i din sak, har ikke lang telefonkø og er ofte mye mer behjelpelig på telefon, enn det de er i skranken på de lokale NAV-kontorene ;)

Jeg har fått sykepenger siden april (både 50% og 100%), utbetalt av nav, men de måtte likevel ha inntektsskjema fra arbeidsplassen da jeg søkte om foreldrepenger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg måtte (les arbeidsgiver) sende inn lønnsskjema selv om jeg hsr vært sykemeldt siden medio juli;)
Så tungvint for de da. Tar jo mye lengre tid og enda mer papir for de. Skulle tro de ville gjøre det enklest mulig for alle parter :p

Back
Topp