Foreldrepenger

MamaJane

Betatt av forumet
Hei,

Hvordan har dere gjort det med ferien iforbindelse med feriepenger, tar dere den inni permisjonen eller etterpå? Har hørt noen velger å ta ferien i forbindelse med påske, osv.. for spare på feriedagene. Men snakket med NAV, og de mente at helligdager ikke kunne utsette permisjonspengene, kun feriedagene. Forstår ikke helt dette.. Hva er lurt å gjøre???

Jeg tar ferie uker når far har sin permisjon i juli Mnd:) far jobber 2/4 så da er det to uker hvor vi ikke har barnehage. Man kan forlenge sin permisjon med ferie uavhengig om far har permisjon vet jeg. Tok 5 uker sist etter endt permisjon før jeg begynte å jobbe :)

:)

Jeg tar ferien etter min permisjon er over :-) Man kan vel også bare utsette permisjonen med lovfestet ferie (4uker+1dag), mens jeg f.eks har 5 uker ferie :-) Sparer bare feriepengene jeg får utbetalt i Juni til den måneden jeg har ferie/ikke får foreldrepenger elr lønn.

Jeg tar noe ferie i slutten av dette året men det er fordi jeg ble sykemeldt før jeg rakk å ta ut noe ferie og det er begrenset hvor mange dager jeg kan overføre til neste år.
Blir å ta ut resten av ferien etter permisjonen en gang, feriepengene mine kommer uansett i juni uavhengig når ferien taes ut.

Med storebror tok jeg ut 4 uker ferie etter endt perm, og fikk da vanlig lønn den mnd (desember). Kommer til å ta ut 5 uker ferie denne gangen (siden jeg denne fangen har rett på 5 uker), etter endt permisjon, og en får jo da utbetalt vanlig lønn de ukene også, siden jeg har opparbeidet meg ferie og har rett på det neste år (får utbetalt foreldrepenger fra arb.giver).

Back
Topp