Foreldrepenger!

VL

Glad i forumet
Ja, da var det min tur å få inn papirene!:) sliter litt med den som heter 2.inntektsgivende arbeid.

Her forstår jeg at man skal skrive navn på bedriften, krysse av for månedlig inntekt(i mitt tilfelle), skrive brutto inntekt fra siste lønnslipp, og stillingsandel! Så kommer det ett felt for periode! Hva skriver man her? Har forhørt meg litt rundt!
Noen mener jeg skal skrive når je startet i jobben min, andre mener jeg skal skrive hvilken mnd bruttolønnen er fra! Jeg personlig aaaaner ikke hva jeg skal fylle inn der!
Noen som vet? Eneste jeg mangler! Og det haster ;)

Er det nødvendig og legge ved lønnslipp?

Du skal skrive når du startet i jobben og er du i samme jobb i permisjon lar du til-feltet stå åpent. Jeg sendte ikke med noe lønnsslipp, da nav skal få alle disse papirene tilsendt av din arbeidsgiver :)

Du skal skrive når du startet i jobben og er du i samme jobb i permisjon lar du til-feltet stå åpent. Jeg sendte ikke med noe lønnsslipp, da nav skal få alle disse papirene tilsendt av din arbeidsgiver :)
Signerer denne :)

Men står det ikk at man skal føre opp de siste 10 mnd bare??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed på NAV om å regne tilbake 10 mnd fra permisjonsstart. Slik at første datoen blir permisjonsstartdato minus 10 mnd, og at den andre datoen blir permisjonsstartdatoen. Hvis det var forståelig ;)

Syns det er rart at det skal være så mange forskjellge "opskrifter" ute å går! Og alle eg har snakket med har snakket med NAV... Men har dere fått godkjent papirene, dere som har skrevet både det ene og andre?

Fikk svar fra NAV foreldrepenger på facebook:
Hei Veronica

Under inntektsgivende arbeid skriver du opp alle arbeidsgiverne dine de 10 siste månedene før permisjonstart. Har du flere arbeidsgivere fører du opp et arbeidsforhold pr. linje.

Skriv bruttolønn, og dato du ble ansatt. Hvis du fortsatt jobber der, skriver du ingen sluttdato.

Under pkt. 2.1 krysser du kun av dersom du har hatt noen av de ytelsene som er ført opp der.

Jeg fikk også svar om å regne 10 mnd tilbake og til permisjonen startet. Så jeg skrev det og fikk invilget:)

Back
Topp