Foreldrepenger!

Bruker71ey

Andre møte med forumet
Hei. Er litt treg jeg, men driver med dette søknadsskjemaet om foreldrepenger.
Sender jeg inn min del først, så ettersender arbeidsgiverne inntektsopplysninger ? Har tre ulike jobber( en fast og to ekstra). Eller må jeg få alle opplysningene sendt til neg og sende alt samtidig? Noen som vet??

Godt å lese at det ikke bare er jeg som er treg...
Men jeg lurer på noe ift lønnsbekreftelsen selv- er det de tre siste lønnslippene jeg skal legge ved, eller er det arbplassen min som skriver en egen bekreftelse? Jeg har jo akkurat gått opp i lønn etter lønnsforhandlingene, og det kommer jo ikke med før lønnslippen jeg får 1.8! Skjønner ikke hvorfor de regner ut lønna utifra de tre siste lønningene...får man ikke det samme som vanlig da dersom man skal ha 100% lønn? Æææh! Blir gal av papirarbeid!

Sender jeg inn min del først, så ettersender arbeidsgiverne inntektsopplysninger ? Har tre ulike jobber( en fast og to ekstra). Eller må jeg få alle opplysningene sendt til neg og sende alt samtidig? Noen som vet??
Sist måtte æ sjøl få arb giver t å fylle ut d skjemaet om inntekt å sende d med søknaden. Denne gangen så fylte arb giver ut å sendte inn sjøl... jobbe i kommunen no. Vet kje om d har no å si. Æ ville spurt arb giver æ :-)

Men jeg lurer på noe ift lønnsbekreftelsen selv- er det de tre siste lønnslippene jeg skal legge ved, eller er det arbplassen min som skriver en egen bekreftelse? Jeg har jo akkurat gått opp i lønn etter lønnsforhandlingene, og det kommer jo ikke med før lønnslippen jeg får 1.8! Skjønner ikke hvorfor de regner ut lønna utifra de tre siste lønningene...får man ikke det samme som vanlig da dersom man skal ha 100% lønn? Æææh! Blir gal av papirarbeid!
Her ble mnds lønna skreve opp... ingenting om de tre siste månedene! Ka som va tjent da... men denmnds lønna som gjeld når æ går ut i perm!

Arbeidsgiveren skal vel egentlig ettersende opplysningene. Eg fikk dei til å gje den til meg, så eg la ved søknaden sjølv... Enkelt og greit for at eg vil ha full kontroll på at det faktisk blei gjort... :) Så er nok berre å spørre... :)

Arbeidsgiver skal skrive egen bekreftelse. Dersom du stiger i lønn ETTER søknad er sendt inn, sender du ny bekreftelse på lønn (så lenge nye lønna trer i kraft før permisjonen gjør). Ikkje verre enn det. :)

Søknadspapirene leveres på nærmeste nav kontor, og de videresender dette til forvaltning. De fleste arbeidsgivere sender inntektsopplysningene direkte til forvaltning, mens andre velger og sende det til nav kontoret. Så dersom arbeidsgiver sender dette direkte til forvaltning, er det ingen grunn til ikke og sende inn papirene :)

I tillegg venter nav kontoret med og videresende papirene, dersom arbeidsgiver sender papirene til dem, slik at alt av dokumenter blir sendt samlet :)

Snakket med sjefen min i dag og hun skulle fylle ut et skjema som hun sendte direkte til NAV. Mener hun sa det var et lignende skjema som de må fylle ut ved lange sykemeldingsperioder også... Så da blir søknaden levert i morgen. 8 uker og 2 dager før termin... Uææ nærmer seg nå!

NAV Foreldrepenger på facebook :)
Chat med dem der ! :) De er kjappe til å svare! Jeg har fått all hjelpen jeg trenger der :)

Back
Topp