Foreldrepenger

siljecathrin

Flørter med forumet
Holder på å skal fylle ut papirene for å søke om foreldrepenger. Det jeg lurer på, er om at far er nødt til å ta av fellesukene som vi har itillegg til de 14 ukene han har fra før?
Vi er blitt enige om at han skal ta sine 14 uker, og ikke mer. Er dette lov eller må han ta av fellesukene også?
Håper noen kan svare meg, kjenner jeg blir mer og mer grønn av disse papirene! ;-)

Ser at dette var september og ikke oktober ;) ..

Nei.han må ikke det. Fellesukene er til fri disposisjon mellom mor og far,enten dere deler på de eller ikke.

Ser at dette var september og ikke oktober ;) ..

Nei.han må ikke det. Fellesukene er til fri disposisjon mellom mor og far,enten dere deler på de eller ikke.

Tusen takk for svar :-)
Vet du om samboeren min kan ta ut sin pappapermisjon imens jeg er ute i permisjon, eller må jeg ut i jobb imens han er hjemme og taper man inntekt da?

Dere kan ikke ha permisjon samtidig,du må i prinsippet ut i arbeid,men kan ta ut ferie

Tusen takk for svar :-)
Vet du om samboeren min kan ta ut sin pappapermisjon imens jeg er ute i permisjon, eller må jeg ut i jobb imens han er hjemme og taper man inntekt da?

Du kan velge å gå hjemme på ulønnet permisjon når han har pappa permisjon. Dere får ikke permisjon samtidig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er ingen krav til deg når han tar ut fedrekvoten, du kan være i jobb, studere, ha ferie, ulønnet permisjon eller være uten jobb, men dere kan ikke ta permisjonen samtidig, da dere bare kan ta ut 100% permisjon til sammen.

skal han ha noe av fellesdelen så er det krav til de m at du enten må jobbe eller studere 100%.

Tusen takk for svar dere :-) ble mye mer klokere nå!

Back
Topp