Foreldrepenger...

Stubben

Forelsket i forumet
Vi har så smått begynt å tenke litt på permisjonstid vi... Jo mer vi tenker, jo mer usikre blir vi. Hva skal vi velge: 80% eller 100% lønn? Vi opparbeider begge lønn fra arbeidsgiver i permisjonstida, så vi opptjener full med ferie for neste år og året etter. Ser ut som vi tar 100% lønn i 46 uker, da vi begge har 10 uker ferie hver oss som vi kan forskyve permisjonen med også, da ingen av oss har tatt ut ferie i år og til neste år har vi også fem uker hver. Vi vil så klart ha noe fri sammen også, men vi ser vel at vi uansett får over ett år hjemme tilsammen
Huttetu for et puslespill... :confused004 Noen som har noen gode råd eller synspunkter å komme med???

Det blir i alle fall det største totalbeløpet ved å ta 100%. Det er 47 uker,og hvis fødsel blir etter 1.7., 49 uker. Vi skal det. Men vi har ikke fordelt når vi skal sammen, når han ev skal alene, om han kanskje tar ut mye i løpet av første barmehagehøsten osv. Kabal :-)

Vi kommer nok til å velge 47/49 uker med 100% siden det faller godt sammen med barnehagestart. Sammen med ferieukene skulle det gå opp. Det kan hende vi slenger på et par uker med ulønnet permisjon helt mot slutten for å få en lengre tilvenningstid i barnehage.

Vi har også snakka om å ta ut litt ulønnet permisjon helt på slutten. Det blir nok så vi tar 47 uker ser det ut til. Det er en kabal å få det i hop ja... Det er jo så mange muligheter.

dette er så vansklig...Sitter og skal bestemme oss nå vi også, så skal følge med på hva du får av tips :)

vi skrev ut papirene i går å ble enig om at vi tar 80% lønn da kan jeg gå hjemme til slutten av mai begynnelsen av juni til neste år :)
det jeg lurer på var ferie ..når vi bare jobber halve året i år ..får vi fremdeles 5 uker ferie til neste år?? eller får vi bare ca 11 dager som tilsvarer ett par dager opptjent ferie pr mnd for det halveåret vi jobber??

Jeg opptjener ihvertfall full ferie til neste år også. Jobber i privat bedrift hvor bedriften betaler lønna mi og får igjen av NAV. Tror du må undersøke med arbeidsgiver angående opptjening av feriepenger til neste år.

ja jeg får også betalt som vanlig og så får bedriften igjen fra nav. ja tror jeg må ringe å høre . :)

Back
Topp