Foreldrepenger?

Leelu

Elsker forumet
Hva skjer om far får avslag på søknaden om foreldrepenger? (F.eks. fordi arbeidsgiver ikke sendte inn skjemaet om inntektsopplysninger tidsnok)

Kan mor da får overført fedrekvoten om far får avslag, eller går den tapt?

Leelu skrev:
Hva skjer om far får avslag på søknaden om foreldrepenger? (F.eks. fordi arbeidsgiver ikke sendte inn skjemaet om inntektsopplysninger tidsnok)

Kan mor da får overført fedrekvoten om far får avslag, eller går den tapt?

Nei, mor får den ikke overført på det grunnlaget. Men far kan jo søke pånytt med den riktige dokumentasjonen så lenge det ikke er gått mer en 3 mnd siden han startet på sin fedrekvote (og evt. utsettelse var i orden)..

Takk for svar.

Vi har søkt om utsettelse også, men om vi får avslag fordi et dokument mangler får vi vel avslag på utsettelsen også?

Leelu skrev:
Takk for svar.

Vi har søkt om utsettelse også, men om vi får avslag fordi et dokument mangler får vi vel avslag på utsettelsen også?

Det er jeg faktisk usikker på.. Ta kontakt med nav og hør, det er jo uansett ikke for sent å søke om fedrekvoten for du er vel ikke ferdig med din permisjon enda? Så lenge søknaden er registrert mottatt FØR din permisjon er over skal det gå greit såvidt jeg har skjønt..

Pearl skrev:

Leelu skrev:
Takk for svar.

Det er jeg faktisk usikker på.. Ta kontakt med nav og hør, det er jo uansett ikke for sent å søke om fedrekvoten for du er vel ikke ferdig med din permisjon enda? Så lenge søknaden er registrert mottatt FØR din permisjon er over skal det gå greit såvidt jeg har skjønt..

Å? Permisjonen min er egentlig ferdig om ca en måned, (men tar meg 8 uker ekstra ulønnet) de skrev i brevet vi mottok at vi ville få avslag om ikke alle papirer er mottatt innen 5. april.

(de skrev riktignok også at min maksdato er i begynnelsen av mai, noe som ikke stemmer siden jeg har 2 uker mindre etter at fedrekvoten ble oppjustert i juli) 

Back
Topp