foreldrepenger

Mailykke2

Forelsket i forumet
Er det noen her som vet hvor masse man må ha tjent for å få foreldrepenger? :P
Har jobbet de mnd man skal, så trenger bare vite beløpet sånn ca :P

Tar satsen og beste 6 av de 10 siste mnd og så spørs d jo om du skal ha 80 el 100% lønn. Jeg har fastlønn og skal ha 100% lønn så jeg får d faste jeg alltid har :)

ceki79 skrev:
Tar satsen og beste 6 av de 10 siste mnd og så spørs d jo om du skal ha 80 el 100% lønn. Jeg har fastlønn og skal ha 100% lønn så jeg får d faste jeg alltid har :)

Jeg jobber to kvelder i uken, så prøver jeg å finne beløpet.. men det finner jeg ikke noen plasser :P ble plutselig veldig bekymret for at jeg ikke skal tjene nok :P

du må tjene mer en grunnbeløpet som er ca.3300 i mnd :)

forstod ikke helt hva du mente
hvis du jobber to dager i uken og tjener brutto ca 12000 

så er det det du får i foreldrepenger.. :) 

var det det du mente? 

foreldrepenger er ikke ett fast beløp for alle.. det du tjener i mnd til vanlig, er det du får i foreldrepenger mens du går hjemme.. 

Sjekk NAV-sidene.

Jeg tjener ca 4000 i mnd noe mer kanskje, så håper jeg tjener nok til å få foreldrepenger og ikke engangsstønad :P

så lenge det er over summen av engangstødnad tror jeg....for hvis du får under 35000 kroner så er det kansje ikke noe vits i foreldrepenger?

men du må ha jobbet 6 av 10 mnd

Tror man må ha tjent mer enn 38 000 kr :)

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Grunnbeløpet er på 79 216 kr, så du må ha tjent minst 39608kr iløpet av et år. Så derfor må du tjene ca 3300,50kr i mnd:-)

Lollimoi skrev:
 Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Grunnbeløpet er på 79 216 kr, så du må ha tjent minst 39608kr iløpet av et år. Så derfor må du tjene ca 3300,50kr i mnd:-)

okai :) 
Er det netto eller brutto de tenker da? :P

Vil tro det er brutto de mener ja:-)

Back
Topp