Foreldrepenger...

¤Ida

Gift med forumet
I forje mnd fikk jeg pengene den 14, men står jo at man får dem INNEN den siste dagen i mnd...kan jeg nå risikere å må vente 6 uker mellom??

Ja, det vil jeg tro... Mener å huske at de pleide å komme rundt den 20. hos meg..

Det lurer jeg på og, for jeg fikk det også veldig tidlig forrige mnd...tror jeg fikk den 12 jeg...ser jo at det ikke rekker i halvannen mnd... men hver mnd så er de jo igrunn tidligere ute enn de skal da, så får håpe det gjelder denne mnd og emoticon

Jepp, det må du :) for det samme skjedde med meg, og jeg ringte NAV for å høre. Og jada, må vente til siste dag i mai nå... 

Jeg pleide også å få foreldrepengene ca 21. hver mnd. Grunnen til at de kom så tidlig forrige mnd var vel pga påsken.

Kriswizz skrev:
Jeg pleide også å få foreldrepengene ca 21. hver mnd. Grunnen til at de kom så tidlig forrige mnd var vel pga påsken.

Men da kan man vell få tidligere nå pga 17 mai...

¤Ida skrev:
Kriswizz skrev:

Men da kan man vell få tidligere nå pga 17 mai...

Tror det er litt ambisiøst å håpe på det altså...

http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Utbetalingsdatoer/Foreldre-+og+svangerskapspenger.202542.cms

Ringte NAV nettopp isted og ble fortalt at de skulle komme den 13.
denne mnd..

De skal komme innen den 25 mai, de har ikke pleid å komme tidligere i mai desverre..de som får før 17 mai er de som får OS, uføretrygd osv..ikke sykepenger og foreldre/svangerskaps penger.. men de er nok ikke noen dager før den 25 som vanlig..

*Hønemamma* skrev:
Ringte NAV nettopp isted og ble fortalt at de skulle komme den 13.
denne mnd..

Så alle skulle få denne datoen?
Står en * bak datoen 13., og det betyr at det er en etterbetaling fra forrige måned.

Jeg ser ikke helt poenget med å skulle få tidligere utbetaling denne måneden - før eller senere må jo utbetaling gå tilbake til "normalen" og da vil det jo bli litt lenge mellom utbetalingene.. Så da må man jo bare legge det inn i budsjettet og huske på at pengene man fikk for tidlig må holde lengre....

Back
Topp