Foreldrepenger

2søte

Gift med forumet
Lurer virkelig på hva nav har gjort med foreldrepengene mine nå jeg. Jeg begynte med gradert uttak fra 6. april, og fikk jo da vanlig med foreldrepenger fram til da (dvs for 3 dager i april). Etter det skal jeg nå jobbe 80%, og dermed 1 dag med permisjon i uka. Nå har jeg fått betalt for disse dagene, men skjønner jo virkelig ikke hva de har gjort. Har da 4 dager jeg har permisjon i tillegg i april (altså 7 dager til sammen), men uansett hvordan jeg regner på det (4 dager permisjon med vanlig dagsats eller 20% av alle de da 19 andre dagene jeg har vært i jobb), så har jeg fått 500-700 kr for lite etter det jeg har regnet ut. Lurer virkelig på hva de har gjort nå, kan jo ikke være så vanskelig å regne ut dette da. [:@][:'(][:@] Så da blir det vel å sitte i kø og kø og kø for å prøve å finne ut av dette på mandag. [:'(]

så irriterende når det ikke stemmer[:'(] Håper du finner ut av det på mandag[;)]

Hva står det i "lønnslippen" fra nav da??? Møkk iriirterende når det ikke stemmer. Jeg er alt for dårlig til å sjekke sånt!

ORIGINAL: NinaK78

Hva står det i "lønnslippen" fra nav da??? Møkk iriirterende når det ikke stemmer. Jeg er alt for dårlig til å sjekke sånt!

Jeg har ikke fått noe slipp enda, siden jeg fikk pengene på fredag. Hos meg i hvert fall tar det en del dager fra jeg får pengene til jeg får "lønnsslippen". Men jeg synes det er skikkelig irriterende og blir irritert av å vente så lenge, så jeg får ringe og finne ut hva de har gjort på mandag, selv om jeg venter lenge i telefonen på å få noe svar. Her om dagen brukte jeg hele formiddagen på å få tak i de, men da hadde de ikke gjort noe enda. Så jeg får ringe på mandag og høre hvordan i all verden de har kommet fram til det de har gjort. Jeg sjekker det lite på "lønnsslippen", men sjekker alltid at det stemmer med det jeg har regnet ut selv. Skjønner ikke at det er så vanskelig å få alt riktig. Samtidig er det masse rare formler og måter å regne ut alt på i nav som jeg ikke synes er logiske.

Jeg hadde gradert uttak i 2 mnd. Da fikk jeg penger fra nav to dager i mnd, ene dagen den delen som var gradert og den andre dagen den delen som var ordinær.

Får håpe du får resten over helgen[:)]

Back
Topp