Foreldrepenger - student??? **Oppdatert**

gravidfotball

Glad i forumet
What?! Når jeg logger meg på Babyverden i dag, så står det i teksten min at en må søke om foreldrepenger senest én mnd før termin. Jeg er student, så jeg får "lønna" mi gjennom lånekassen, sist gang jeg var på NAV så spurte jeg om det var noe annet enn engangsstønaden jeg måtte søke om og om det var noe mer støtte som jeg kunne benytte meg av og hun dama sa klart: NEI. Lånekassen er vanskelige som bare det, så HVOR SKAL JEG SØKE FORELDREPENGER???

du må søke gjennom lånekassen hvis du skal ha penger derfra!! i søknaden om lån og stipend krysser du av for at du venter barn i løpet av semesteret. så er det et G-skjema du skal fylle ut å sende inn etter barnet er født. da får du penger.

hvis jeg forstod spm ditt riktig da...

Foreldrepenger er bare for de som jobber. Jeg er student pluss arbeidstaker, så jeg får begge deler. Lånekassen er litt rare, for der må du vente til barnet er født før du sender inn søknad om omgjøring av lånet det året til stipend.

Foreldrepenger er annerledes, det må sendes inn i god tid fordi arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger også er det litt behandlingstid fra NAV sin side.

Du får engangsstønad, og om du har søkt om denne så er vel alt i boks:)

ORIGINAL: shiwa

du må søke gjennom lånekassen hvis du skal ha penger derfra!! i søknaden om lån og stipend krysser du av for at du venter barn i løpet av semesteret. så er det et G-skjema du skal fylle ut å sende inn etter barnet er født. da får du penger.