Junilykke27
Flørter med forumet
Hei. Lurer på om noen vet noe om dette. Trodde jeg hadde forsått, men leste noe i gruppen på Facebook rundt nav og foreldreperm som gjorde meg usikker. Det står jo at man må ha lønnet arbeid 6 av de siste 10 mnd før man går ut. Jeg har vært fulltidsstudent og vært så heldig å ikke måttet jobbe. Fikk jobb i oktober og har termin i juni (det vil si at jeg har hatt lønnet arbeid i 7 mnd til termin, men ikke jobbet noe mer). Dette holder for å få foreldrepenger?
Leste en kommentar fra noen på Facebook «For å ha rett på foreldrepenger må jeg ha vært i lønnet arbeid de 6 av 10 siste månedene. Da må jeg ha vært i arbeid fra juni i fjor, og i hvertfall 10 mnd frem i tid».
Dette gjorde meg veldig forvirret. Håper jeg ikke har failet, for føler timingen var AKKURAT haha.
Leste en kommentar fra noen på Facebook «For å ha rett på foreldrepenger må jeg ha vært i lønnet arbeid de 6 av 10 siste månedene. Da må jeg ha vært i arbeid fra juni i fjor, og i hvertfall 10 mnd frem i tid».
Dette gjorde meg veldig forvirret. Håper jeg ikke har failet, for føler timingen var AKKURAT haha.