Foreldrepenger og sykepenger...

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er så sykt stressa og oppgitt. Prøvd å være ute i god tid og brukt masse tid på å være i dialog med både nav og lønnskontoret på jobb for å få alt i orden til søknad om foreldrepenger, og trodde nå alt skulle være ok. Så får jeg digitalt brev fra nav 23.30 i går (!) om at de ikke kan behandle søknaden fordi jeg får sykepenger, og da må nye skjemaer sendes inn til dem.. Og at jeg snarest nå sende inn søknad om sykepenger (del D). Men sendes jo kun digitalt, og den er ikke tilgjengelig før sykeperioden er over, som er når jeg går ut i permisjon!!! Nå har jeg sovet elendig, svetter og har mye mer kynnere enn vanlig fordi jeg ble så stressa, og er ingenting å gjøre med får mandag. Syns det er innmari rart av nav å sende inn brev natt til en lørdag!! Dagens utblåsning... Noen som har vært borti lignende problem?

Er så sykt stressa og oppgitt. Prøvd å være ute i god tid og brukt masse tid på å være i dialog med både nav og lønnskontoret på jobb for å få alt i orden til søknad om foreldrepenger, og trodde nå alt skulle være ok. Så får jeg digitalt brev fra nav 23.30 i går (!) om at de ikke kan behandle søknaden fordi jeg får sykepenger, og da må nye skjemaer sendes inn til dem.. Og at jeg snarest nå sende inn søknad om sykepenger (del D). Men sendes jo kun digitalt, og den er ikke tilgjengelig før sykeperioden er over, som er når jeg går ut i permisjon!!! Nå har jeg sovet elendig, svetter og har mye mer kynnere enn vanlig fordi jeg ble så stressa, og er ingenting å gjøre med får mandag. Syns det er innmari rart av nav å sende inn brev natt til en lørdag!! Dagens utblåsning... Noen som har vært borti lignende problem?
Del D digitalt sendes inn hver 14. dag selv om du er sykemeldt i en lengre periode :) jeg har vært 100% sykemeldt siden midten april og må sende inn hver 14. dag.

Men ja, NAV er idiotiske. Og å sende sånt natt til lørdag er ... typisk NAV

Pust rolig, dette ordner seg ❤️❤️❤️

Takk [emoji173]️ Men de skrev jeg møtte sende inn søknad om sykepenger for hele perioden, før permisjonen. Men står at søknaden ikke kan sendes før 10. juli, og jeg går jo ut i permisjon 6. juli..!

NAV er vell kjent for å være rotete! Ikke gi deg på dette hvert fall. Jeg har mottatt sykepenger siden oktober og har levert del D hver måned. Søkte om foreldrepenger for en tid tilbake, og fikk brev senest denne uken fra NAV at jeg fikk innvilget foreldrepenger med sykepenger som inntektsgrunnlag.

Ta en telefon og prat med dem. Forklar situasjonen, så ordner det seg sikkert! :Heartred

Back
Topp