Foreldrepenger og perm

Lilja:)

Andre møte med forumet
Hei!
Lurer på hvordan løsninger dere skal velge det med permisjon?

Vi er usikre, men vi eller jeg ønsker å prøve å være hjemme med babyen minst 1år :) Ser ut som det kanskje lønner seg å velge 100% foreldrepenger, hmm.

Last edited:
Dersom mannen din tjener mer enn deg så lønner det seg med 100% permisjonslønn, ja.

Vi kommer nok til å dele store deler av permisjonen. Jeg kommer til å ta full perm mens jeg fullammer og så kommer vi til å dele de siste månedene.

Blir nok å prøve å få til å være hjemme helt til august og bhg start med å flytte litt ferie over osv. Men nå er situasjonen med BF uavklart. Men ønsker at han skal få permisjon selv om vi ikke bor sammen. Så mulig jeg jobber litt mens han har permisjon. Må få satt sammen denne kabalen etter hvert og, stresser ikke så mye med dette enda...

Det blir 100% på oss, og så ønsker mannen seg flere uker enn de 10 som er nå. Vi får diskutere det litt, med tanke på amming-men jeg er i utgangspunktet i et vikariat som går ut når min permisjon er over, så kanskje løser det seg på den måten. Vil gjerne gi han flere uker, men vil ikke stresse det med amminga, særlig fordi det gikk dårlig forrige gang (amming, ikke permisjon). Kommer vel til å se på det mer detaljert etter OUL, er det ikke først da man kan søke? Er fem år siden forrige gang så jeg husker ikke...

Vi tar 100% og sikkert noe ulønnet etterpå for å komme i mål til barnehagestart. Mannen vil ikke ha noe av fellesperioden denne gangen (sist delte vi va 50/50), så jeg blir sikkert hjemme et lite år. Det var et kompromiss jeg inngikk for å få med mannen på ett barn til:p

Vi tok 80 % med forrige, usikker på hva vi gjør denne gangen. Tar uansett ulønnet permisjon i et halvt år tror jeg.

Jeg tjener dobbelt så mye som mannen....

Men jeg driver også eget selskap. Hva lønner det seg for oss å gjøre?

Back
Topp