Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lurer litt på om vi skal velge 80 eller 100 %, hva gjør dere? Hva lønner seg?
Og angående ferien vår i år, hvordan går vi frem når vi tar ferie, for så å fortsette på mødrekvoten?
Vi velger 100. Får 30 000 mer, selv om vi må ha 5 uker ulønnet, og er da hjemme like lenge.
Ferien tar jeg ut i desember, avbryter permisjonen for å ta den![]()
Men må det inn i noe skjema ift ferien i år?
Faller ferien bort om vi ikke gir beskjed at vi skal ha den? Er det nav som skal vite dette?
Off, syns dette er litt vanskelig jeg :/
Supert! Tusen takk for svarRegn ut hvor mye du/dere får på NAVs kalkulator. Da ser du hva som lønner seg for dere. Fars % blir jo den samme % som du velger.
Vi tar 100% foreldrepenger i 49 uker + ferie + litt ulønnet perm.
Du kan avvikle 4 uker og 1 dag ferie i år. I så fall stanses permisjonen og fortsetter etter ferien. Altså akkurat samme som om du overfører alt og tar etter permisjonen. Har du fem uker ferie kan du ikke ta den femte uken i permisjonen, de må du overføre og ta etter permisjonen.
Spør ett spm jeg også istedenfor å lage ny tråd (håper det ikke gjør noe) jeg har kontrakt ut juli, hadde tenkt p ta ut ferie i permisjonstiden, men kom plutselig til å lure på om det lønner seg? Går jo da en mnd uten inntekt? Bør jeg ta den før permisjon og har jeg rett til det?
Ok
Må dette feriegreiene inn i noe søknadsskjema?
Såg svaret ditt overfortusen takk!
Så slipper jeg å søke om overføring. Får bare overført 12 dager til 2017 uansettKan jeg spørre hvorfor du tar ut ferien i desember? Jeg tenkte å ta ut ferien rett eller permisjonen, som en forlengelseMen lønner det seg kanskje å ta den ut midt i?
Den regelen om 12 dager er det slutt på. Nå kan du overføre alt til året etter. Nye regler som kom i 2014.Så slipper jeg å søke om overføring. Får bare overført 12 dager til 2017 uansett![]()
Tror ikke kontordama på jobb har helt oversikten jeg :O Har trodd på både dette og 4+1 ferie!!Den regelen om 12 dager er det slutt på. Nå kan du overføre alt til året etter. Nye regler som kom i 2015.
Jeg ringte Arbeidstilsynet, NAV, Utdanningsforbundet og lønn i kommunen jeg jobber i, så nå er jeg helt sikkerTror ikke kontordama på jobb har helt oversikten jeg :O Har trodd på både dette og 4+1 ferie!!
Ah. Da skal jeg ta en prat med henne i morgen! Hjelper på detJeg ringte Arbeidstilsynet, NAV, Utdanningsforbundet og lønn i kommunen jeg jobber i, så nå er jeg helt sikkerHar faktisk levert søknaden om permisjon med ferie i dag. Kontordama fikk også "opplæring" i det nye systemet av meg i dag, men det gjelder jo først for sommeren 2016, så jeg føler de er litt unnskyldt.
![]()