Foreldrepenger og flere arbeidsgivere?

• Trådstarter Trådstarter ~Mirabell~
  • Opprettet Opprettet
M

~Mirabell~

Guest
Hvordan gjør man det hvis man har flere arbeidsgivere?
Jeg har to faste jobber, en på 60%( hvor jeg forøvrig har jobbet en del ekstra), en bitteliten på 3-4 timer i uka, og en jobb hvor jeg blir tilkalt og jeg tar vakta dersom det passer seg.
Må jeg da sende inn lønnslipper for de ti siste mnd for HVER og EN av de jobbene?

Nei, du trenger ikke sende inn alle de 10 siste lønnslippene for hver av jobbene. Men alle dine arbeidsgivere må sende inn inntekts og skatteopplysninger på deg, og kanskje du må sende med lønsslippene for de 3 siste månedene.

Må vi sende med lønnslippene? IIik.. jeg gidder aldri å spare på de engang jeg(kan jo få kopi av arbeidsgiver da), de er fine til opptenning [8D]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Må vi sende med lønnslippene? IIik.. jeg gidder aldri å spare på de engang jeg(kan jo få kopi av arbeidsgiver da), de er fine til opptenning [8D]

Tror det praktiseres litt forskjellig fra Nav-kontor til Nav-kontor om de krever kopi av lønnslipper i tillegg til inntekts og skatteopplysningene fra arbeidsgiver.

ORIGINAL: ~Mirabell~

Hvordan gjør man det hvis man har flere arbeidsgivere?
Jeg har to faste jobber, en på 60%( hvor jeg forøvrig har jobbet en del ekstra), en bitteliten på 3-4 timer i uka, og en jobb hvor jeg blir tilkalt og jeg tar vakta dersom det passer seg.
Må jeg da sende inn lønnslipper for de ti siste mnd for HVER og EN av de jobbene?

En ting du burde sjekke med nav er om du har opparbeidet deg rett til foreldrepenger for alle arbeidsforholdene dine. Kravet for å få foreldrepenger er jo at man må ha jobbet i minst 6 mnd og tjent minst 35 000, om du f.eks jobber bare et par timer i uka fyller du neppe kravet om å ha tjent nok i den ene jobben, og på den jobben du er tilkallingsvikar kan det ikke gå mer enn 14 dager mellom vaktene ellers teller det ikke med som en periode... På den faste jobben (+ ekstravakter) er jo saken selvsagt klar - men er litt usikker på om du vil få for begge de andre jobbene dine......

Back
Topp