Foreldrepenger og ferie

Dropset

Betatt av forumet
Er det slik at jeg bare kan utsette foreldrepermisjonen med å ta 4uker og 1 dag ferie ? Kan jeg da ta resten etter min periode for så å ta ulønnet permisjon? Eller mister jeg den retten da? Kan ev.arbeidsgiver gå med på dette?

Det stemmer at du kun kan ta 4+1 ila permisjonen. Resten må tas etter ulønnet. Nav Foreldrepenger på Facebook hadde en tråd om det igår :) Om du feks skal ha ulønnet ut året + mer ulønnet i 18 tror jeg kanskje du må overføre de resterende feriedagene til 2018

For å ikke miste retten til ulønnet bør du ikke ta de resterende feriedagene etter permisjonen og heller overføre til neste år. Men du kan jo gjøre en avtale med arbeidsgiver om at du tar resten av ferien så går i ulønnet permisjon :)

Jeg hadde dialog med nav angående dette og de sa jeg kunne ta så lang ferie jeg ønsket, så lenge det var godkjent av arbeidsgiver. Nå går jeg betalt fra arbeidsgiver så vet ikke om det er relevant. Anbefaler de foreldrepeng-chaten ;)

Jeg hadde dialog med nav angående dette og de sa jeg kunne ta så lang ferie jeg ønsket, så lenge det var godkjent av arbeidsgiver. Nå går jeg betalt fra arbeidsgiver så vet ikke om det er relevant. Anbefaler de foreldrepeng-chaten ;)
Det var ikke det de sa til meg på chatten :nailbiting:

Det var ikke det de sa til meg på chatten :nailbiting:
Ikke meg heller. Kan utsette med kun lovbestemt ferie og lovbestemt overført ferie. Tariff ferie (den femte uka) kan man ikke utsette med. Etter permisjon legger ikke nav seg i hva man gjør, da er det arbeidsmiljølov etc som gjelder. Fikk anbefalt å lage avtale med arbeidsgiver med resterende ferie og ulønnet permisjon.

Ikke meg heller... Men gjør man en privat avtale med arbeidsgiver burde det vell gå greit :)
Tenker at det er like greit å ikke ta noen sjangser iom at Nav er så firkantede. Så jeg tar de siste feriedagene etter ulønnet perm. Aner jo ikke hvor lenge det blir =/

ImageUploadedByBV Forum1477139292.685362.jpgImageUploadedByBV Forum1477139307.634622.jpg

Så nå det var kun om far tok ut permisjon samtidig, se bilder av chatten ;)

Tok bilder så jeg er sikker på de ikke skal si noe annet i ettertid :P

Back
Topp