Foreldrepenger og 2 jobber.

Amelia Bedelia

Elsker forumet
Jeg skal ut i permisjon i november, og lurte på hvordan det er når man har to jobber? Har en 100% stilling og en ekstra jobb hvor jeg jobber en kveld eller helg i uken. Noen som har erfaringer??

Ja jeg har også 100% stilling + ca 15 prosent ekstra. Fungerer greit om du skal ta ut 100% permisjon, da får du foreldrepenger basert på det du tjener totalt. Fungerer ikke om du skal ha gradert permisjon da det regnes ut fra 100% stilling og du kun kan ha gradert permisjon fra en arbeidsgiver. Vi ønsket gradert men måtte løse det med å sette opp lang detaljert plan hvor vi jobbet fulltid og hadde permisjon annenhver uke.

Takk for svar :)

Må man få pengene utbetalt fra NAV? Eller kan begge arbeidsgivere bli tilbakebetalt fra NAV?
Tenker på feriepenger. Får ikke like mye om det blir utbetalt fra NAV? Eller tar jeg feil nå?

Takk for svar :)

Må man få pengene utbetalt fra NAV? Eller kan begge arbeidsgivere bli tilbakebetalt fra NAV?
Tenker på feriepenger. Får ikke like mye om det blir utbetalt fra NAV? Eller tar jeg feil nå?

Den faste stillingen din får du antakeligvis betalt rett fra jobben, så får de etterbetalt av NAV. Men om du jobber ekstravakter på den andre jobben tror jeg du får pengene rett fra NAV.

Om du får pengene fra NAV eller arbeidsgiver kommer an på arbeidsavtalen du har med din arbeidsgiver. Hvordan det må "trikses" når du har to arbeidsgivere, vet jeg ikke;-)

Foreldrepenger fra NAV eller arbeidsgiver er avhengig av arbeidsgiver. Jeg har fått foreldrepenger fra begge mine arbeidsgivere. Supert for meg for tjener over 6G og har da fått full lønn og opparbeidet feriepenger av hele foreldrepengeperioden ;) Men er altså ikke alle som har det sånn. Om du får foreldrepenger utbetalt av NAV får du bare feriepenger av de første 12 ukene av permisjonen.

Fikk direkte fra arbeidsgiver der jeg var fsst ansatt. Nav betalte den andre delen :)

Back
Topp