Her er jeg blitt fortalt at de tar gjennomsnittet av de tre siste årene faktisk, men nå hadde jeg rimelig stabil lønn i hele fjor, som regnskapskontoret her i Bergen har vært så snill å regne ut gjennomsnittet av for sjefen min (jeg har byttet butikk, men ikke kjede og har derfor bare jobbet 2.5 mnd der jeg er nå, men tilsammen 1 år og 9 mnd i kjeden).
Har og blitt fortalt at vanlig behandlingstid i Bergen er tre mnd, og det er tre mnd og en uke fra vi kan få terminbekreftelsen til vi skal poppe. Det er helt på tryne. Jeg har heldigvis alt ferdig bortsett fra terminbekreftelsen, og den får jeg på onsdag når jeg er hos jordmor.
Men jeg hijacker tråden bittelitt, er sikkert fler som trenger å få svar på dette her og. Nav er jo ikke til å bli kloke på eller få tak i med mindre man fysisk bestiller en time for en måned siden eller setter seg i (sorry, men) innvandrer- og trygdesnylterkøen og kaster bort hele dagen på det.
Ved gradert uttak av permisjon, må de ha papirene på det med en gang, eller kan det vente? Nav kan jo ikke forvente at en butikk f eks har laget timelister for et helt år. Oppsigelser og nyansettelser må jo regnes med, økt eller redusert bemanning må regnes med, konkurs må regnes med, veldig mye vi ikke vet må regnes med egentlig. Noen som vet? Det eneste jeg mangler på søknaden om gradert uttak er sjefen sin underskrift, men hverken hennes eller jeg synes at vi kan forholde oss til den søknaden allerede nå, når det graderte uttaket ikke skal i sving før februar neste år?