Foreldrepenger, hjelp!

HeidiR

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Har fått svar på søknaden i dag, men det er en ting jeg ikke skjønner!

Det står "foreldrepengene dine er beregnet ut fra en inntekt på 14.000 kroner pr.måned og en inntekt på 10.000 kroner. De blir utbetalt etter en dagsats på 1000 kroner som utbetales til arbeidsgiveren din, og en dagsats på 900 kroner som utbetales direkte til deg"

Noen som skjønner hva som menes med dette? Er det 14.000 + 10.000 jeg får, eller får jeg bare 14.000 i måneden (før skatt)? Tok bare eksempel sum, bare for at dere skal skjønne spørsmålet mitt :)

Hvordan kan du få 900 per dag om månedslønnen er bare 14000 (eller 10 000)? Burde jo bare være halvparten...

Som sagt så var det bare eksempelsum! Men det jeg skulle frem til er, når det står at foreldrepenger er beregnet ut fra en inntekt på ***** kroner pr.måned og en inntenkt på ***** kroner. Også står det at *** kroner utbetales til arbeidsgiveren min og *** kroner utbetales direkte til meg.
Får de jeg da de to summene sammenlagt som er beregnet inntekt ut fra, eller bare den ene siden det står beregnet inntekt ut fra **** pr. måned OG en inntekt på **** kroner.. Det jeg ikke skjønner! Og er det både NAV og arbeidsgiver som skal betale meg?! Skjønner liksom ingenting av det der.. Siden det står at dem har beregnet to inntekter og noe går til arbeidsgiver og noe direkte til meg..

Sniker fra august. Har ikke fått svar på vedtak, men vet jeg skal ha en sum fra NAV og en fra arbeidsgiver per mnd. Jeg får utbetalt min faste prosentstilling fra arbeidsgiver (kommunen) og opptjent utbetaling som vikar samme sted(kommunen) fra NAV. Så om du har arbeidet noe fast og noe som vikar/tilkallingsvikar, kan dette kanskje svaret?

Det er sånn med meg også ja, har en fast stilling og vikar i tillegg! Men den faste stillingen stemmer ikke med noen sv beløpene :p Tror jeg får ta meg en tur på NAV i morgen jeg :)

Termin 7.juli

Back
Topp