Foreldrepenger fra arbeidsgiver og lønn på helligdager

Bringebær

Gift med forumet
Hei. Noe som vet dette med foreldrepenger og lønn på heligdager? Syns jeg leste et sted at hvis man får foreldrepenger fra arb. giver kan man eks. ta en feriedag 23. desember og 27. desember og så får man vanlig lønn 24, 25, og 26. fra arb. giver for dett er helligdager? Noen som vet?? Skal varsle arb. giver og må jo ha alle datoer ned.

Men er det tilleggene du vil ha med da? Jeg hadde også forskuttert lønn fra arbeidsgiver og hadde ferie i desember. Men fikk samme lønn som de andre mnd. Da hadde alle tillegg og slikt blitt bakt inn i mnd lønnen.

nei, ikke tillegg. Men vil forskyve permisjonen med 1 uke. så si jeg tar tre feriedager: 23, 24 og 27 des. Får jeg da lønn 25 og 26 des også? siden de er røde.

Ja, det vil jeg tro. Siden du har fast mnd lønn og betalt ferie. Blir bare pause i permisjonen når du har ferie( og den er jo også betalt på lik linje) så begynner permisjonen igjen etter endt ferie. Jeg merket ikke noen forskjell når jeg gjorde det på den måten:)

Jobber du turnus? Hos oss går de ut i fra en såkalt personlig grunnturnus..så hvis jeg har vakter i grunnturnusen min på 24,25,26 desember så får jeg helligdagstillegg på lønna mi for de dagene...

Kan være det går, men noen arbeidsgivere vil ikke tilltate dette ref google, du kan jo høre med arbeidsgiveren din.

Back
Topp