Foreldrepenger, fødselspermisjon osv?!?

Frk.meg

Betatt av forumet
Spm 1: skal man sende søknad om fødselspermisjon til arb.giver?
Spm 2: må man spørre sjefen om ark om inntektsopplysninger som jeg skal sende til NAV?
Spm 3: er det noe mer enn skjema om foreldrepenger, bekreftelse på termindato og inntektsopplysninger NAV skal ha?
Spm 4: må pappaen sende inn egen søknad om foreldrepenger?

Noen som kan svare på noen av disse spm så hadde jeg blitt glad :)

Spm 2: må man spørre sjefen om ark om inntektsopplysninger som jeg skal sende til NAV?
Spm 3: er det noe mer enn skjema om foreldrepenger, bekreftelse på termindato og inntektsopplysninger NAV skal ha?

1: snakk med arb.giveren din :)
2: du kan bruke lønnsslipper
3: nei
4: ja

(tror dette skal være riktig)
Lykke til :)

Slik jeg har forstått det, skal i vertfall min arbeidsgiver ha kopi av søknaden jeg sender til nav pga de forskutterer lønna mi.
Her får jeg bekreftet inntekstopplysningene mine fra lønningskontoret siden jeg jobber i kommunen.
Tror du har fått med deg alt nå på hva nav trenger av opplysninger.
Pappan sender inn egen søknad etter barnet er født og før du er ferdig med dine uker, slik jeg har forstått det.

Jeg ville tatt en samtale med sjefen for og høre hva han/hun sier ang spørsmålene du har som inkluderer din arbeidsgiver pga der fins det like mange svar som det fins arbeidsplasser og ang hva nav skal ha inn ville jeg tatt en telefon til nav eller møtt opp på nærmeste nav kontor og forhørt meg hva det er de skal ha inn av dokumentasjon.

Lykke til med søknaden, jeg skal også straks sende inn min søknad :)

Søknad om foreldrepenger skal til NAV, men du må legge ved kopi/varsel til arb.giver, som du jo søker om permisjon fra.

Inntektsopplysninger skal arbeidsgiver fylle ut på er eget skjema (det samme som brukes ved sykepenger). Dette har lønningskontoret på arbeidsplassen din greie på.

Terminbekreftelse, inntektsopplysningsskjema og søknadsskjema om foreldrepenger er det NAV trenger. Merk at terminbekreftelsen må være datert senest ved passerte 26 uker i svangerskapet.

Pappaen må skrive under på "ditt" skjema (her søker dere jo om fellesperioden) men også søke på eget skjema når det nærmer seg tidspunktet for fedrekvoten. Det er viktig at han husker å søke om utsettelse dersom fedrekvoten ikke skal tas ut direkte i sammenheng med resten av foreldrepengeperioden.

Lykke til!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp