foreldrepenger august

atiram87

Blir kjent med forumet
noen av dere som har begynt på permisjonen i august som fekk utbetalt foreldrepenger nå den 31. august? eg har hatt permisjon i 2 veker i august, og hadde rekna med å få utbetaling for desse to vekene den 31. august. men har ikkje fått nåke.... fek brev fra nav for over en mnd siden om at søknaden var invilget. 

Jeg startet 28august fikk betalt for de få dagene. 26. Så overrasket:)

Skulle gått ut i permisjon den august, men fikk ikke søkt før i sist uke pga jeg fikk KS-datoen seint. og at det er den datoen de går utifra og ikke termindato, ellers hadde jeg mista  9 dager av permisjonen. Så jeg regner med jeg får første utbetaling i september! Men du skulle da fått?!Ring NAV i morgen og hør!

ja syns det er litt merkelig.. men kontonummer? det oppga vi jo ikkje i søknaden. men får ikkje nav det av arbeidsgiver? 

Ikke fått jeg heller, de kommer på neste mnd, etterskuddsvis har jeg forstått. Fikk bare sykepenger fram til den 20. august.........

Jeg fikk på fredag. Startet permisjon den 16 men jobben min hadde "glemt" å sende inn de papirene som de skulle. Ringte heldigvis til NAV og fikk vite det så jeg kunne ringe til jobben min og si at de måtte sende de inn. Det tar ca 1,5 uke før NAV får de inn i systemet sitt sa de på NAV men å lang tid tok det ikke fra jobben min sendte inn papirene til jeg fikk penger. Kanskje lurt å ta en tlf til NAV og sjekke om alt er i orden...kjedelig å ikke få det man skal og ihvertfall kjedelig å plutselig være nybakt mor og bruke tid på å sitte i tlf med NAV...

Dersom saken din er ferdigbehandlet og du har mottatt vedtak om at foreldrepengene skal utbetales direkte til deg, skulle du fått penger senest siste virkedag i måneden. Dersom dette ikke er tilfelle bør du ringe å sjekke det opp, for da er det noe feil i NAV sine systemer som de trenger å rette opp i.

Du må ringe de.Jeg skulle også ha i august og de sa at det var riktig og at de skulle ordne det.Det var før helgen.Nå må jeg ringe for 3 gang i morgen å mase.Skjønner ikke at det kan være så j.... Vanskelig å få til utbetaling

Back
Topp