Foreldrepengene.....

Dararamm

Glad i forumet
Var litt innom på Nav sin side og helt plutselig begynte jeg å tenke på det at jeg sannsynligvis ikke har rett på foreldrepenger :/

Har jo bare gått på Overgangstønad og den gir vel ikke rett til foreldrepengene?

Men jeg var i prosessen med å søke Arbeidsavklaringspenger da jeg fant ut at jeg er gravid...... vet ikke om jeg skal fortsette den prosessen eller om det er 'juks' nå da jeg vet at jeg er gravid.

Jeg syns ikke det er juks å søke arbeidsavklaringspenger, kjør på dersom det kan gi deg retten til foreldrepenger ;)

ja, tenkte det er liksom lov å ansatte seg i jobb selv om man er gravid uten å måtte fortelle om det. Slik at dette her er vel ikke noe annerledes.
Jeg har vært arbeidssøkere en stund, hadde tenkt å komme meg ut i jobb snart.

Du kan også ringe til nav å fortelle hele situasjonen din å høre hva de anbefaler deg? Da er du på en måte anonym også. Jeg gjorde det i forrige svangerskap da jeg mistet jobben i uke 8 mens jeg var sykemeldt. FIkk da ut av flere konsulenter at det var bedre for meg å sykemelde meg ut svangerskapet for da ville jeg få rett på foreldre penger, enn å gå over som arbeidssøker ;) Jeg var så dårlig at jeg hadd eikke fått jobb uansett :P

Så går du innom et kontor når du har bestemt deg for hva du vil gjøre ;) De på kontoret trenger du jo ikke si du er gravid til, man må utnytte nav for det det er verd når man er gravid :) Vi produserer faktisk morgendagens helter, så det er lov :)

Du kan jo starte prosessen med AAP selv om du er gravid. Kan jo f.eks. gå på avklaringskurs, jobbsøkerkurs og kanskje arbeidspraksis også selv om du er gravid. Det er jo ikke juks det. :)

Back
Topp