Foreldrekurs

Vi skulle egentlig på slikt kurs, eller far til min eldste, jeg tenkte være med så han slapp dra alene, og tenkte det kunne være interessant.

Jeg hadde da ett lite barn på under 1 år, men fikk ikke lov til å ha barnet med meg, pga de filmet kurset og barnet kunne ikke være med på film av personvernhensyn, så ville snakket med de på forhånd for å høre.

Far til eldste fikk fri fra jobb for å være med på kurset, man får bekreftelse fra kursholderene som arbeidsgiver kan få:)
 
Vi var meldt på da yngste var nyfødt og med kolikk. Jeg fungerte ikke, så vi måtte hoppe av kurset. Håper å bli med en annen gang. Hørt mye bra om det.

Ts: du må gi beskjed om at du føder i løpet av kurset og at bf jobber og ikke kan være med pga jobb, så får dere sikkert være med ved en senere anledning. Eller at du blir med, men at babyen selvfølgelig må være med.
 
Syns det er rart at dere har fått det kurset med tanke på din termin, hvis du går glipp av flere samlinger som mannen din heller ikke kan være med på kan det ikke være hensiktsmessig å følge akkurat det opplegget. Håper dere finner ut av det :)
 
Vi skulle egentlig på slikt kurs, eller far til min eldste, jeg tenkte være med så han slapp dra alene, og tenkte det kunne være interessant.

Jeg hadde da ett lite barn på under 1 år, men fikk ikke lov til å ha barnet med meg, pga de filmet kurset og barnet kunne ikke være med på film av personvernhensyn, så ville snakket med de på forhånd for å høre.

Far til eldste fikk fri fra jobb for å være med på kurset, man får bekreftelse fra kursholderene som arbeidsgiver kan få:)
Han har for mye fri ang barna fra før. De gir han selvfølgelig fri men for ett foreldrekurs så trur jeg de blir litt vrangere. Pga det barnet vi må på kurs for så har mannen 30 min fri hver eneste dag for å levere i bhg. Vår sønn hater bhg. Har hatt noen tråder ang dette før.
 
Syns det er rart at dere har fått det kurset med tanke på din termin, hvis du går glipp av flere samlinger som mannen din heller ikke kan være med på kan det ikke være hensiktsmessig å følge akkurat det opplegget. Håper dere finner ut av det :)
Ja det synes jeg også. Merkelig oppstart. Han kan sikkert være med når jeg har født pga de 2 ukene han får fri da men blir jo bare kaos.
 
Den du er at den øverste ikke eksisterer enda. Så får bare prøve senere.

Ja, nettsida var nede. Men du finner den blant foreldrerådets podcaster, så finner den lett på telefonen din om du har app for podcaster der :) Har hørt den selv for lenge siden :)
 
Ja, nettsida var nede. Men du finner den blant foreldrerådets podcaster, så finner den lett på telefonen din om du har app for podcaster der :) Har hørt den selv for lenge siden :)
Har ikke app for det. Tlf min liker ikke nye apper så må få meg ny snart.
 
Jeg forstår at tidspunktet er litt ugunstig. Prat med BHG., Ppt eller hellestaajon og se om dere kan bytte tid. Det er viktig at dere kan komme begge to og er dere er mentalt tilstede.
Jeg tror ikke dere er satt opp på feil kurs. Cos handler mye om tilknytning og hvordan dere som foreldre kan være gode og trygge voksene i samspillet med egne barn.
 
Jeg forstår at tidspunktet er litt ugunstig. Prat med BHG., Ppt eller hellestaajon og se om dere kan bytte tid. Det er viktig at dere kan komme begge to og er dere er mentalt tilstede.
Jeg tror ikke dere er satt opp på feil kurs. Cos handler mye om tilknytning og hvordan dere som foreldre kan være gode og trygge voksene i samspillet med egne barn.
Skal snakke med dem i morgen. Reiser på ferie på søndag eller mandag. Feil kurs utfra hva de sa til oss er det. Vi skulle på kurs ang grensesetting. Jeg kunne skrevet en hel roman om hvorfor, men det blir for mye. Det er veldig mye bak som er veldig på kanten fra bhg
 
Lettere forvirra nå. Ppt ville at vi skulle gå på kurs fordi vår sønn trengte mer klar grensesetting enn andre barn. Ringte helsestasjonen og vi er plutselig meldt på cos kurs. Sa ifra om hva det gjaldt, barnas alder og at jeg er gravid med termin 5 september når jeg ringte. Nå er vi datt opp på kurs fra 26 august kl 14 på en annen helsestasjon. Så mannen som er ferdig på jobb kl 14 får ikke vært med. Ingen barn er lov, men de får bare tåle en baby i så fall. Men å sette oss på ett kurs så nærme termin+at det er feil kurs blir litt merkelig i mitt hode. Men kanskje det er noe på cos kurset ang grensesetting? Eller har vi misforstått hele greien. Skal snakke med pedagogen i bhg ang dette i morgen siden det var de som kontaktet ppt. Han har mest problemer i bhg. Men kan si at vår sønn har bedret deg mye og fått det mye bedre etter at vi tok bhg pga deres dårlige oppfølging og en ansatt som ikke var så veldig hyggelig mot vår sønn.
Cos kurs skulle vært obligatorisk for alle som skal ha barn og som har barn. Gled dere til kurset dere :) meld deg inn i tilknytningsomsorg- tio i praksis gruppa på facebook, der vil du få en del svar på hva kurset går ut på osv
 
Jeg leser at du opplever deg overkjørt og tilsidesatt, samt at du har manglende kunnskap om hva cos-kurset faktisk egentlig er. Du har fått manglende og feil kunnskap ut fra hva du burde fått. Du har fått beskjed om at dere skal på grensesettingskurs, og dere skal det, men det var jo ræva forklart av de som har henvist dere.
Cos-kurs er helt supert for alle foreldre, det er et nyttig redskap for hvordan foreldre skal bli bevisst sin egen rolle i forhold til barna. Hvordan påvirker du barna, og hvordan påvirkes barna av deg og din atferd. Hvordan skal du møte barna dine mest hensiktsmessig ut fra hvor de er i utvikling, grenseutprøving, dagsform, tilknytning osv osv.

Dette kurset bør dere gjøre masse for å få til, det er helt supert nemlig :) jeg forstår dessverre at dere er satt opp på kurs uten beskjed, det er som regel lange ventelister på disse kursene. Takk ja, men spør om dere kan få vente til neste runde som sikkert ikke er lenge til :) og nyfødte kan være med på de 9 kurskveldene, vi skal selv ha med vår siden puppen ikke kan unnværes på kveldstid:)
 
Jeg leser at du opplever deg overkjørt og tilsidesatt, samt at du har manglende kunnskap om hva cos-kurset faktisk egentlig er. Du har fått manglende og feil kunnskap ut fra hva du burde fått. Du har fått beskjed om at dere skal på grensesettingskurs, og dere skal det, men det var jo ræva forklart av de som har henvist dere.
Cos-kurs er helt supert for alle foreldre, det er et nyttig redskap for hvordan foreldre skal bli bevisst sin egen rolle i forhold til barna. Hvordan påvirker du barna, og hvordan påvirkes barna av deg og din atferd. Hvordan skal du møte barna dine mest hensiktsmessig ut fra hvor de er i utvikling, grenseutprøving, dagsform, tilknytning osv osv.

Dette kurset bør dere gjøre masse for å få til, det er helt supert nemlig :) jeg forstår dessverre at dere er satt opp på kurs uten beskjed, det er som regel lange ventelister på disse kursene. Takk ja, men spør om dere kan få vente til neste runde som sikkert ikke er lenge til :) og nyfødte kan være med på de 9 kurskveldene, vi skal selv ha med vår siden puppen ikke kan unnværes på kveldstid:)
Vi ble lovet noe annet enn vi fikk. Ingen av oss kan møte på dette kurset. Ringte i stad og hørte om å få ta det neste gang som de da trudde ble i oktober. Men de skulle ringe så får bare vente da. De har ikke Tlf tid etter kl 10 og på mandag er vi på ferie. Typisk at sånt skal komme rett før ferier osv så vi ikke får gjort noe med en gang. Var mannen som reagerte mest på type kurs. Jeg har lært å gjøre alt som de innenfor der offentlige sier jeg skal gjøre uansett hvor uenig man er i deres meninger. Ikke helt enig med bhg så er spent på høsten uansett fordi da skal han på en annen avdeling med nye pedagoger. Vi ble i utgangspunktet avfeid av ppt og etter mas fra bhg så foreslo de dette kurset. Ppt har ikke møtt min sønn. Håper de ringer så vi kan få snakket om kl slett og når det starter. Begge barna har refluks og spiser middag kl 16 hver eneste dag for å ikke bli syke. De må ha faste måltider og store måltider kan ikke skje etter kl 17( de må ha spist ferdig innen kl 17). Så på kurs som starter kl 14 litt unna så må vi ha barnevakt som også lager middag. Ikke altid like lett å få til. Så da er det jeg som skal på kurset siden mannen egentlig ikke rekker det med jobben uansett. Men så er det med fødsel som skjer i løpet av de 3 første kurs dagene.
 
Jeg leser at du opplever deg overkjørt og tilsidesatt, samt at du har manglende kunnskap om hva cos-kurset faktisk egentlig er. Du har fått manglende og feil kunnskap ut fra hva du burde fått. Du har fått beskjed om at dere skal på grensesettingskurs, og dere skal det, men det var jo ræva forklart av de som har henvist dere.
Cos-kurs er helt supert for alle foreldre, det er et nyttig redskap for hvordan foreldre skal bli bevisst sin egen rolle i forhold til barna. Hvordan påvirker du barna, og hvordan påvirkes barna av deg og din atferd. Hvordan skal du møte barna dine mest hensiktsmessig ut fra hvor de er i utvikling, grenseutprøving, dagsform, tilknytning osv osv.

Dette kurset bør dere gjøre masse for å få til, det er helt supert nemlig :) jeg forstår dessverre at dere er satt opp på kurs uten beskjed, det er som regel lange ventelister på disse kursene. Takk ja, men spør om dere kan få vente til neste runde som sikkert ikke er lenge til :) og nyfødte kan være med på de 9 kurskveldene, vi skal selv ha med vår siden puppen ikke kan unnværes på kveldstid:)
Og er ikke 9 dager her men 7. Så de hopper over noe. Nr 4 mangler. La ut bilde av listen. Er heller ikke kvelden men kl 14.
 
Back
Topp