Foreldrekurs?

Emiliepia

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Skal dere delta på foreldrekurs? Ser på sjekkliste på appen at det er på tide å bestille det snart. Men vet ikke om det er så vanlig..?

Skal dere delta på foreldrekurs? Ser på sjekkliste på appen at det er på tide å bestille det snart. Men vet ikke om det er så vanlig..?
Jeg gikk ikke på foreldrekurs med eldstemann, og kommer ikke til å gjøre det nå heller :-)

Vi har vært på et, allerede. Her i kommunen har de et skikkelig bra opplegg, satt under hele kurset å jublet halleluja inno meg:D
Fortsettelse på tirsdag, og både meg og mannen gleder oss. Følte at det va veldig givende, og at det hjelper på vår kommunikasjon samt forventninger og gjør det noe lettere å forberede seg.

Vet ikke om det kan kalles foreldrekurs, men meldte meg/oss på et kurs på helsestasjonen. Det går over tre ganger med ulik tematikk; fødsel, samspill og amming. Det starter over sommeren. Blir gøy :)

Var ikke sist og føler ikke behov denne gangen heller :)

Takk for svar alle sammen! Er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Må tenke litt på det, og høre hva samboer ønsker.

I retrospekt burde vi absolutt vært på om ikke foreldrekurs, så hvertfall relasjons- / parforholdskurs og lært flere knep mtp kommunikasjon og å støtte hverandre når det butter litt i mot, før barn. Tenkte ikke over at det var noe som trengtes før det viste seg da ting ble litt tøft første året etter fødsel at kommunikasjonen ikke var så fantastisk likevel. Av foreldrekurs har jeg vært på COS (Circle of Security) på helsestasjonen, det kan varmt anbefales :)

Jeg var ikke på det sist gang, og føler at jeg ikke hadde behov heller når jeg ser tilbake på det. Men derimot leste jeg meg ganske mye opp på babytiden og nyfødte via internett og var ganske forberedt med det. Pluss at jeg synes mye gikk seg til. Morsinstinkt. :D

Men ja, hvorfor ikke! Hvis man har muligheten så må det jo være gøy å være med på noe babyrelatert i ventetiden. :) Var på fødselsforberedende sist og det var kjekt.

Back
Topp