Foreldreansvar - får far melding fra NAV?

Dina86

Andre møte med forumet
Fra og med 1.januar er foreldreansvaret delt mellom mor og far automatisk fra fødsel selv om foreldrene ikke er kjærester/samboere. Dersom mor ønsker fullt foreldreansvar kan hun sende inn et skjema til NAV og da må far gå til sak dersom han ønsker delt foreldreansvar. Jeg har termin i desember og har tenkt å sende inn denne erklæringen om at jeg ønsker fullt foreldreansvar. Er det noen som har erfaring med dette? Når jeg sender inn skjemaet, får far da en slags type melding fra NAV om dette? Far bor i utlandet i mitt tilfelle.
 
Jeg sendte det inn rett etter han hadde signert farskapspapirer, her signerte han etter fødsel. Da sendte jeg inn papirer rett etter det på at jeg skulle ha fult foreldra ansvar(vi er enige om det). Men ja de trengte ikke noe mer enn at man sendte det innnog søkte, og vips så sto alt på meg uten så mye mer enn det. Far fikk ikke noe melding her om det. Han skrev farskapspapirer når mini var fire uker, jeg kom hjem samme dagen ogs sendte inn papirer på foreldrerett.
 
Litt trøtt når jeg svarer og så noe sto to ganger, men prøvde bare å si at det var null problem med det. Og det er på skatteetaten man finner skjemaet og sender inn det. Du kan jo bare skrive det ut og ha det klart hjemme så sender du det inn etter fødsel ;)
 
Litt trøtt når jeg svarer og så noe sto to ganger, men prøvde bare å si at det var null problem med det. Og det er på skatteetaten man finner skjemaet og sender inn det. Du kan jo bare skrive det ut og ha det klart hjemme så sender du det inn etter fødsel ;)

Ohh, du har svart på alt jeg trengte å vite. Godt å få svar, jeg snakket med NAV og de sa at de ikke visste om han fikk melding...men de nevnte også ingenting om at det var Skatteetaten jeg skulle henvendt meg til med det spørsmålet. Takk for hjelpen! <3
 
Ohh, du har svart på alt jeg trengte å vite. Godt å få svar, jeg snakket med NAV og de sa at de ikke visste om han fikk melding...men de nevnte også ingenting om at det var Skatteetaten jeg skulle henvendt meg til med det spørsmålet. Takk for hjelpen! <3
Bare hyggelig, så spm litt sent men ja håper det hjelper litt. Nei ikke alltid Nav vet alt desverre.
 
Back
Topp