Foreldre raser over ammedukke - en dukke som lar barn imitere amming.

Ser ikke problemet med den, men kommer nok ikke til å kjøpe den til vesla. Ikke før hun selv maser etter den iallfall. "Amme" dukkene sine kan hun gjerne gjøre, men trenger vel ikke en dukke som er "laget for amming" likevel? [:)] Dukker har hun allerede mer enn nok av [8D]

Men altså... Tidligere seksuell debut på grunn av en DUKKE? Ærlig talt. Tror foreldrene skal bekymre seg for andre ting enn akkurat DET altså, om ungene debuterer tidligere - så tror jeg ikke det er en "ammedukke" som er problemet.
 
ORIGINAL: Azoria

ser igrunn ikke problemet... men heller ikke vitsen med en slik dukke [8|] 

Signerer den.
Vet mange småjenter som ammer dukkene sine når de får småsøsken å ser dem blir ammet. Det er jo helt naturlig rollespill. Men det kan man bruke alle dukker til. Trenger ingen spesialdukker.
 
Ene jenta mi "ammet" dukka si d ahun fikk lillesøster.Bretta opp genseren og la dukka til...syns det var litt arti vi da..[:)]

Ser ikke problemet med dukka men heller slett ikke vits med en puppetopp dem skal ha på seg........[&:] Men NOE nytt må de jo lage for å selge...
 
Mi jente ammer dukkene sine... er ganske normalt når man får små søsken som ammes..
 
kult[:D][:D]

eldste mi ammer dukkene sine rett som det er.

spesielt mye når eg amma minsten. Da satt hu  FULLT alvor og amma bamsen på en kafè. Blei skikkelig irritert hvis eg gløtta bort på henne, for eg forstyrra bamsen[:D]
 
ORIGINAL: lykkeligmamman

kult[:D][:D]

eldste mi ammer dukkene sine rett som det er.

spesielt mye når eg amma minsten. Da satt hu  FULLT alvor og amma bamsen på en kafè. Blei skikkelig irritert hvis eg gløtta bort på henne, for eg forstyrra bamsen[:D]

Sååå søtt da [:D]
 
ORIGINAL: Godhjerta

Jeg ser virkelig ikke behovet for liksompupper på småjenter.
Da vi var barn.... for lenge lenge siden, holdt det fint med dukkene våres.
Selv så lekte jeg heller med biler da, men de andre jentene ammet sine dukker uten liksompupper.

Men jeg klarer ikke så se sammenhengen mellom tidlig sexdebut og at barn leker at de ammer dukkene sine.
Så jeg kan ikke forstå den delen av kritikken.
Bare enig i at det er helt unødvendig leke.


 
enig
 
jeg skjønner ikke helt den med tidlig sexdebut jeg. de har vell neppe sex når de enda er så små at de leker med dukker. når de er så store at dukkene er lagt på hylla så har vell amming av dukke lite med saken å gjøre eller?

greit nok at noen leker med dukker lenge altså, men det er vell gjerne de som ikke er så veldig "voksne" for alderen...
 
"Den enste skaden dukken kan gjøre er hvis man slår noen i hodet med den". Godt sagt! Jeg skjønner ikke problemet. Det blir vel litt som med lekepistoler og sånn, er man helt imot det så får barnet noe annet å leke med.

Edit: kan være enig i at det er en "unødvendig" leke, men then again.. hva er en nødvendig leke? [:)]
 
haha.. Kanskje den jeg skal kjøpe til meg selv når jeg får ekstrem babybehov [8D][8D]
 
Barn har jo imitert livet gjennom lek siden tidenes morgen, jeg vet at lillebroren min lekte at han ammet bamsen sin da mamma ammet en av søsknene hans. Han dro opp genseren og la bamsen inntill og gav pupp, som han sa. Er det noe galt liksom?
Jeg tenker jo at barn som vil leke amming gjør jo det enten de har en dukke som lager sugelyder eller ikke.
Men jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt den der da, det er noe med den toppen med blomster på brystvortene som blir litt rart...

Jeg kan uansett ikke tenke meg at det vil oppmuntre til tidlig sexdebut hos barn! Det får da være opp til foreldrene å passe på at barna vet hva sex er, hvorfor man gjør det, når det er greit, hvem man gjør det med, og hva et svangerskap faktisk innebærer, samt at det ikke er kult å bli mamma som 12-åring. Information is power.
 
skjønner ikke helt poenget..
Hvorfor kan de ikke bare leke de ammer med vanlige dukker,som alle andre har gjort før...?
Nei,undøvendig syns jeg..
 
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

skjønner ikke helt poenget..
Hvorfor kan de ikke bare leke de ammer med vanlige dukker,som alle andre har gjort før...?
Nei,undøvendig syns jeg..



Enig.. Egentlig er det ikke selva dukka som er "problemet", men den toppen som liksom skal gi småjenter ammepupper sliter jeg litt mer med!
 
ORIGINAL: Lille_Rosin

synes ikke det er noe poeng i å lage en slik dukke. Men på den andre siden gidder jeg ikke henge meg opp i det eller.
Da synes jeg det er verre at det selges lekepistoler jeg da [;)]
 
ser virkelig ikke poenget i den dukka....
 
Ser vel egentlig ikke helt poenget med den greia men det er da ganske mye leker på markedet som er unødvendig. Såå...Kommer ikke til å kjøpes inn her men heller ikke gjemmes bort om hun skulle få den i gave feks. 
 
Unødvendig leke. Men hvis jeg hadde hatt en jente som ønsket seg en sånn, så kunne hun kanskje fått den. Er mye bedre enn f.eks bratz..
Amming er normalt og det er uansett bare lek, alle jenter har lekt at de har ammet sin dokke.. Uansett så er det mye leker der ute som er verre enn denne. Er i mine øyne ikke noe å lage baluba om, det er jo bare å la vær å kjøpe den, så forsvinner den fra markedet.

Nå kommer vel den dokka opp på dr.phil.. [8D] med sinna mødre som skal ha han til å si de  dukkene er farlige osv..[8D]
 
Litt spesiellt...
 
Jeg ser ikke poenget med en slik dukke, og jeg hadde ikke kjøpt den til dattern min!
 
Back
Topp