foreldre penger

snika

Glad i forumet
noen regl for stor stilling man må ha for og få foreldre penger ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Står ikke noe om stilling, men om hvor høy inntekten må være: Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden.

aha jeg har bare 5timer fast i uken :/

jeg har hatt varierende inntekt hver gang og da tar dem et gjennomsnitt av lønna.. Men må, som de andre sier her, ha tjent et visstbeløp i året. Hvis ikke så får du engangsstønad :)

hm må nok snakke me nav :) håper på å få foreldre penger eller fast jobb fortest mulig :)

Hvordan er det hvis man er uføretrygdet og jobber en liten prosentandel da? Hva er summen man må ha oppnådd? Kan man få både engangsstønad og foreldrepenger?

får bare en av delene. og inntekta som bestemmer hva du har rett på... men når du er uføretrygdet har du vel en fastintekt?

Jo, jeg har jo en fast inntekt, og en biinntekt. Men det utgjør jo veldig lite tilsammen da :/
Jaja, skal nok klare det uansett hva som skjer, og han har jo "normal" jobb heldigvis :)

Er som hun over sier. Du får enten eller :) og det er i utgangspunktet foreldrepenger, men om du ikke har tjent deg opp nok til det blir det engangsstønad .

skal ikke si dette for sikkert, men mulig de to inntektene dine blir slått sammen når de skal regne ut foreldrepengene :)

Back
Topp