foreldre penger....

mimu86

Andre møte med forumet
hva lønner seg og søke etter med det dekningskravene med foreldre penger?? 80% eller 100%??  syntes det er så mye å ordne 
noen som veit hva om er best ?

Søke om 80 % siden da blir permisjonen strukket lengst... får nok ikkje barnehageplass og usikker om eg ville sendt ungen så tidlig i barnehagen anyway så velger da å søke om den lengste siden det nok blir litt ulønnet permisjon etterpå...
Men 100% lønner seg nok viss du ønske å få mest penger.

Sendte akkurat inn papirene, og vi blir til å ta 100%. Selv om det er kortere permisjon, så har jeg ikke mulighet til å få mindre utbetalt i mnd. Trenger pengene.

Så får jeg heller spare opp litt penger, og ta ulønnet permisjon i noen uker i slutten omså :)

alle jeg har snakket med har funnet ut at de kommer bedre ut med 100% lønn og kortere permisjon, og heller legge av litt penger hver mnd for så å ta noen uker ulønnet permisjon. Man taper så mye med bare 80% lønn. Vi skal ha 100% lønn og forlenge med ferie, avspasering pluss et par uker ulønnet perm slik at det blir barnehagestart jan 14 :)

Ettersom jeg fødet etter 31.08 i år har jeg ikke rett på bhg ved hovedopptaket neste år og risikerer å stå uten bhgplass helt til aug. 2014 om jeg er veldig uheldig.

Vi har valgt å ta 80 % for å stekke min perm lengre, og jeg får også da to mnd ekstra som de regner feriepenger ut i fra noe som er ok å ta med seg. Det sies at det lønner seg å ta ut 100 % og spare opp penger underveis, men velger alikavel 80 % og har allerede beg å spare opp penger for at vi skal klare oss om vi ikke får bhg plass (dagmamma er ikke aktuelt for oss)

Med storebror så hadde vi 80% "lønn" og flere uker permisjon. Den gangen her skal vi ha 100% "lønn" og heller kortere permisjon. Hadde 5 uker ferie også 3 mnd ulønnet perm sist. 

Blir noe av det samme opplegget den gangen her å. Men grunnen til at vi velger den korteste permisjonen er at sambo tapte hele 9000,- pr mnd sist :/

Heldigvis har vi råd til at jeg kan gå hjemme uten vanlig inntekt for en periode! 

ska velge 100% alikevel og heller sette av penger... Taper en del når mannen får 20% mindre lønn i 12 uker så det svarer seg visst:)

Her velger vi også 100% lønn og kortere permisjon, og så tar vi heller de ukene vi mister da igjen som ulønnet, slik at lengden på permisjonen blir den samme.

Taper rundt 12 000 netto på å velge 80% lønn, så derfor velger vi det sånn.

Får heller bare passe på å fordele pengene selv. 

Vi og skal ha 100 % lønn og heller ulønnet permisjon på slutten. Jeg skal prøve veldig hardt å spare en del penger hver mnd og så har vi jo litt ferie fra i år vi kan bruke for å få permisjonen lenger. Og vi får vell kontantstøtte når lille venn fyller et år :)

Back
Topp