Foreldre og hjelp?

x1xKrista

Glad i forumet
Fikk dere hjelp av foreldre og sviger foreldre til baby utstyr?

Jeg (21) og samboeren min (25) venter en liten jente i august. Vi har ikke alt for mye penger pga lån på huset osv i tillegg til at han mistet sertfikatet for 2år og jeg må ta det nå i mai (kr30 000) og han jobber deltid samtidig som han er student.

Dette er begge siders første barnebarn, moren hans hjelper oss med lekegrin (hun tjener helt vanlig), tanten hans fikk vi sengen av siden hun fikk tvillinger for 4år siden, mammaen min ville kjøpe barnevogn til oss så hun gav oss 5000kr. (hun tjener egentlig ikke så veldig godt) Også har vi min far, han tjener godt, rundt 1mill i året. Han gav meg/oss 1000kr til bursdagsgave/babyting hjelp. Vi som trengte så sårt hjelp. Han har betalt sertfikatet til begge brødrene mine og min søster fikk ordnet brystene (noe som kostet 40 000kr) Jeg har ikke fått noe slikt før, føler meg litt "glemt" siden jeg er siste mann.

Er det dumt av meg å bli skuffet over at vi ikke får noe støtte i fra han?

Jeg ville kanskje spurt rett ut om det var noe mulighet for å få sponsa førerkortet i og med at de andre har fått det/pupper...
Verste han kan si er nei, om du skjønner hva jeg mener...

Vet ikke helt om du har sagt at dere virkelig trenger penger, kan jo hende at at ikke tenker så mye over det...
Og at det mest sannsynlig vil komme mer gaver etc når ungen faktsik er ute...

ORIGINAL: pusita

Jeg ville kanskje spurt rett ut om det var noe mulighet for å få sponsa førerkortet i og med at de andre har fått det/pupper...
Verste han kan si er nei, om du skjønner hva jeg mener...

Vet ikke helt om du har sagt at dere virkelig trenger penger, kan jo hende at at ikke tenker så mye over det...
Og at det mest sannsynlig vil komme mer gaver etc når ungen faktsik er ute...

Jeg har liksom hintet men han har alltid vært litt vanskelig når det gjelder meg. Han liker liksom at jeg tigger/ber for å si det slik. Han trenger også nye nyrer og jeg har meldt meg som donor men fikk ikke lov av sykehuset pga jeg ventet barn /har barn på den tiden og er ung. Men bare det må jo si noe om at jeg stiller opp for han?

vet det finnes folk som ikke har fått noe støtte eller har foreldre som kan det i det hele tatt. Men jeg bare lurer på om min reaksjon som å bli såret er feil.

følte meg også veldig glemt fra min familie..fordi han jeg var sammen med fikk av eldre søsken og slikt..moren min er død og pappa tenker ikke på slikt virker det som..så jeg ble lei meg og sånn er det bare..[:)]

Nei det syns jeg ikke er en feil reaksjon... Du vet jo selv best hvordan du har blitt behandlet oppigjennom... Er lett å glemme sistemannen...

Og det med nyreoperasjon.. Du har nå hvertfall gjort ditt syns jeg.

Nå vet jeg ikke hva slags person han er (og ikke deg heller forsåvidt), men...
Jeg tror jeg hadde gått direkte til han,og spurt, uten å tigge, om han hadde tenkt på å sponse førerkort til deg også.
Hvis han da viser antydning til at han vil du skal tigge, så ber du han bare tenke  på det til han har bestemt seg.

Det værste er at vi fikk erstatnings kravet i dag, fra da han mistet sertfikatet. Han kjørte i autopass kameraet. Det var på 300 000kr. jeg har grått i hele dag og er fortvilet. Vi lovet hverandre å ikke si det til noen men dere jenter går det ann å fortelle det til.

Skal jeg ta motet til meg og spørre pappa?

Hallo, han er mann. Du må nok spørre han rett ut[:)]
Men skjønner følelsen din, ja[:)]

Når jeg fikk Christopher, fikk jeg det meste. Og godt var det, så uforbredte vi var da. Nå tjener vi bedre enn både mamma og pappa. så denne gangen fikk vi normale ting. Fikk vel 1000 i barselgave av mamma. lekegrind av svigers og kun en sparkebukse av pappa( men de sliter veldig økonomisk siden de har 1 inntekt)

Det som betydde veldig var at Pappa var den eneste som kom å besøkte oss på sykehuset, ble jo maaange lange dager for meg det[:)]

ORIGINAL: Liana sin mamma

følte meg også veldig glemt fra min familie..fordi han jeg var sammen med fikk av eldre søsken og slikt..moren min er død og pappa tenker ikke på slikt virker det som..så jeg ble lei meg og sånn er det bare..[:)]

Føler det slik jeg også.. spørr mamma aldri om noe, hun har verdens beste hjerte. Men pappa later som ingenting alltid.

ORIGINAL: Krista

Det værste er at vi fikk erstatnings kravet i dag, fra da han mistet sertfikatet. Han kjørte i autopass kameraet. Det var på 300 000kr. jeg har grått i hele dag og er fortvilet. Vi lovet hverandre å ikke si det til noen men dere jenter går det ann å fortelle det til.

Skal jeg ta motet til meg og spørre pappa?

Ja, det syns jeg...
i verste fall be om et lån :)

Vil ikke Quote deg. men ta vekk den etterpå a[:)]

Hvorfor gjorde han det, var det med overlegg?

Ikke si det til faren din du, er ikke alt de trenger å vite. Men spør han pent om han kan hjelpe deg med lappen[:)]

Ja.. hvorfor kan være det samme. Men kameraene var ødelagt og de kostet 100 000kr pr stk! Har hendt 3ganger her i bergen nå. En som kjørte i de i fjor fikk erstatnings krav på 900 000kr!!!! Stod mye skriv i avisen. Men syntes det holdt med at vi mistet bilen jeg.

Ja.. hvorfor kan være det samme. Men kameraene var ødelagt og de kostet 100 000kr pr stk! Har hendt 3ganger her i bergen nå. En som kjørte i de i fjor fikk erstatnings krav på 900 000kr!!!! Stod mye skriv i avisen. Men syntes det holdt med at vi mistet bilen jeg.

eh.. mista bilen?[&:]
Og hvorfor får man erstatningskrav på 300000 for noe som koster 100000 Det henger jo ikke på greip[&:]
Advokathjelp, kanskje?

ORIGINAL: 3 *små engler*

må jo ha kjørt ned 3 slike da??? huffda... og de står jo ikke akkurat etterhverandre.. eller??? uff....  ja, det var mye penger... og ikke minst sure...[:'(]

Det mente jeg også, og på bildene fra politiet var det 1kamera i bakken. Vi har fått sjefen hans til å kontakte firmaets advokat i dag. Han sa at vi måtte få alle papirer, bilder som politeiet hadde om saken og kommunen sine papierer. For meg så høres det ut som de har bare plusset på mye og sagt at mer er skadet enn hva det egentlig var. Men han advokaten skal se på det og han sa det hørtes ut som en god sak for han. Og han gjør det gratis. Hjalp litt på humøret. Men kommunen er vel vanskelig å lage en sak mot?

ORIGINAL: Mrs.Black

åå guri!

[&:]

Glad det ikke var så mye jeg..

Heia

Jeg hadde også blitt veldig skuffet i din situasjon. Men dersom du trenger mer hjelp så har du jo sosialen selv om det ikke er noe kjekkt å gå ditt, du kan jo høre med dem å mht, mannen din som studerer så kan han søke stipend å da må han føre på søknaden om at dere venter barn å fra lånekassen får dere rimelig bra stipend dersom dere fuller den ut RIKTIG!! Åsså far dere jo 997 i barnebidrag. Å det dekker ganske bra av mat å klær til en liten baby det er verre når di nærmer seg året men dette klarer dere kjempefint men dere må finne ut hvor dere kan få inn penger fra nettverket for dere har plikt til å få veiledning å hjelp vil jeg påstå.. jeg vet ikke så mye om disse lover å regler vi hr heldigvis ikke hat dette problemet. men en ting kan eg si å det er at i begynnelsen trener du ikke have inn med barneklær dere få nok masse fra venner å familie. vi fikk ikke brukt alt engang. men jeg sjønner at du engster deg, ta en pratt med pappen din, dersom du sie det på en fin å rolig måte å forklarer du er egstelig pga økonomien om han ikke kan hjelpe deg litt å at du ville satt stor pris på det. så tror eg ikke han ville klare å stå i mot di dådyrøynene dine hihi[;)] lykke til da

ORIGINAL: sissel06

Heia

Jeg hadde også blitt veldig skuffet i din situasjon. Men dersom du trenger mer hjelp så har du jo sosialen selv om det ikke er noe kjekkt å gå ditt, du kan jo høre med dem å mht, mannen din som studerer så kan han søke stipend å da må han føre på søknaden om at dere venter barn å fra lånekassen får dere rimelig bra stipend dersom dere fuller den ut RIKTIG!! Åsså far dere jo 997 i barnebidrag. Å det dekker ganske bra av mat å klær til en liten baby det er verre når di nærmer seg året men dette klarer dere kjempefint men dere må finne ut hvor dere kan få inn penger fra nettverket for dere har plikt til å få veiledning å hjelp vil jeg påstå.. jeg vet ikke så mye om disse lover å regler vi hr heldigvis ikke hat dette problemet. men en ting kan eg si å det er at i begynnelsen trener du ikke have inn med barneklær dere få nok masse fra venner å familie. vi fikk ikke brukt alt engang. men jeg sjønner at du engster deg, ta en pratt med pappen din, dersom du sie det på en fin å rolig måte å forklarer du er egstelig pga økonomien om han ikke kan hjelpe deg litt å at du ville satt stor pris på det. så tror eg ikke han ville klare å stå i mot di dådyrøynene dine hihi[;)] lykke til da

Tusen takk for et fint svar.

Han er studen på siste året nå og er ferdig i juni. Regner med at vi ikke kan søke noe da.
Er vå første og jeg har blitt så engstelig av at alle sier å herregud, da må jo dere vinne i lotto. Dyrt med barn osv.

Men jeg skal ta motet til meg og spørre pappa. Sier han nei så er jo det en skuffelse men en jeg lærer av. At jeg ikke må forvente så mye av han.

må jo ha kjørt ned 3 slike da??? huffda... og de står jo ikke akkurat etterhverandre.. eller??? uff....  ja, det var mye penger... og ikke minst sure...[:'(]

Det mente jeg også, og på bildene fra politiet var det 1kamera i bakken. Vi har fått sjefen hans til å kontakte firmaets advokat i dag. Han sa at vi måtte få alle papirer, bilder som politeiet hadde om saken og kommunen sine papierer. For meg så høres det ut som de har bare plusset på mye og sagt at mer er skadet enn hva det egentlig var. Men han advokaten skal se på det og han sa det hørtes ut som en god sak for han. Og han gjør det gratis. Hjalp litt på humøret. Men kommunen er vel vanskelig å lage en sak mot?

ja, da ønsker jeg dere masse lykke til...[;)] hadde hjulpet litt på om dere slapp unna med 200 000 liksom...[8|][:)] heh

Tusen takk.. Det sa jeg også i dag. Alt som kan reduseres er bedre.. Krysser fingrene jeg..

Back
Topp