Foreldre frokost i barnehagen?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Det er snart foreldrefrokost i barnehagen og den starter klokken åtte på morgen. Min sønn er aldri i barnehagen til åtte, tidligst halv ni, men det er sjeldent. Dette fordi han sover. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre, min samboer jobber natt, og jeg kaster opp så tidlig. Men bør jeg vekke han å kjempe oss opp for å dra på denne frokosten eller kan vi holde oss hjemme? Hva hadde dere gjort?

Jeg ville vekket han..
Ungene blir jo sååå stolte når mamman og/eller pappan er med i bhg!:)

Vi var på påskefrokost idag og sønnen vår stod tilfeldigvis opp tidligere enn han pleier idag.
Hvis du er dårlig og han sover så syntes jeg ikke du skal stresse noe med det.
Da blir det kanskje ikke så koselig heller. Ungen trøtt og du kvalm..

Vi skulle og på påskefrokost idag, men klokken 3 i natt sto jeg å dusjet en gutt som hadde sovet med bæsjebleie og blitt sår! 

Jeg orket bare ikke å ha klokken på ring klokken 7 når vi pleier å sove til halv 9.. 

Jeg hadde ikke stresset med det.. Kommer flere sjanser..

jeg ville vekket han og prøvd å få det til. Dem syns jo det er sååå stas med sånt. Vi dro et par timer tidligere i barnehagen idag enn vanlig pga påskefrokost. Var kjempe koselig 

Vi var på påskefrokost i dag. Her har de frokost mellom 7 - 9.30 så man kan komme når det passer seg :) Er mange barn der som ikke har med foreldre,så er nok ikke krise hvis dere blir hjemme :) Jeg var veldig kvalm når det var julefrokost,ble der ikke lange stunden for å si det sånn :p

Barnehagen vet hvordan jeg er fortiden, fordi jeg leverer aldri, er ikke min samboer hjemme å kan levere holder jeg han hjemme den dagen, pga jeg kaster opp i ett om kroppen er oppe før tolv tiden. Men jeg vet jo at barna synes dette er stas, men er litt usikker om han synes det er stas å bli vekket for da er han fryktelig grinete og trassete. Men jeg synes det er dumt om han blir lei seg fordi var hjemme også..

Hadde vekket. Ville gjort de tjeg kunne for at vi hadde deltatt i frokosten. Bhg her har ofte frokoster eller kaffebesøk på slutten av dagen. Det var påskefrokost igår, men her ligger vi med influensa, så vi fikk ikke vært med. Snuppa er overstolt når vi er der. Hun skal vise oss alt i bhg, samtidig som hun vil fortelle oss alt hun gjør der. 

Er det kun kl 8 dere kan komme? Her har de det fra 7.15 til 09.00, så her har man jo mulighet til å komme tidlig eller sent.

Mener det var 7.30 det stod på lappen jeg? Mulig jeg husker helt feil altså..

Men klarer han å svare for hva han vil kanskje? 

Ellers så er det sikkert ingen krise om dere blir hjemme da.. Heller ta en koselig frokost hjemme?

I din situasjon ville jeg ha droppet det. :) Det er ikke koselig med påskefrokost om ungen er dautrøtt og du kaster opp..

Happygirl84 skrev:
Mener det var 7.30 det stod på lappen jeg? Mulig jeg husker helt feil altså..

Men klarer han å svare for hva han vil kanskje? 

Ellers så er det sikkert ingen krise om dere blir hjemme da.. Heller ta en koselig frokost hjemme?

Var det ikke åtte? 730 var jo enda tidligere da:0 Jeg skjønner hvorfor det er tidlig da rekker kanskje foreldrene dette før jobb. Om jeg spørr lillemann så vill han helt sikkert, for hans del tror jeg vi alle kan flytte inn i barnehagen. Han vill aldri være hjemme isteden:) Jeg mener jeg bare leste ett klokkeslett på denne lappen, så tror ikke det var sånn mellom da og da. Vi får vel se hvordan formen til lillemann og min er den dagen. Så får vi ha en åpen påmelding. Tror de voksene forstår, verre med lillemann kanskje om alle har vært på frokost og ikke vi.,

Her har de frokost kl.8.00-9.00, dvs. vi kan godt komme rett før ni om vi vil.
Om jeg var deg så hadde jeg ikke stresset med det, ikke koselig å presse seg for å ende opp over toalettet å spy.

Jeg hadde stått opp så tidlig at jeg hadde fått roet den verste kvalmen før jeg evt vekket barnet og blitt med på barnehagefrukost. Synes det er viktig for barna å bli med å slike ting, det er nok morgener der det er stress og kaos, en slik morgen har de mulighet for å vise oss foreldre barnehagen, hva de driver med og alt som opptar deres dag.

Var slik frukost i bhg til vår eldste her også, og selv hvor upassendes det var med et 6 dager gammelt barn, så ble jeg med for å vise eldste at dette er noe vi interesserer oss for og bhg er like viktig som baby hjemme.

Nå er det ikke slik at kvalmen min forsvinner selv om jeg står opp grytidlig på morgene. Om jeg står opp grytidlig har jeg som regel kvalmen hele dagen å kaster opp enormt mye, men om jeg kan ligge i fosterstilling frem til kvalmen slipper fungerer jeg noen timer på dagtid. Jeg har hypermesis, men etter så mange uker som nå har jeg funnet ut hva jeg kan gjøre slik at jeg kan delta litt i familielivet vårt. I hår stod jeg opp ni og i går kastet jeg opp hele dagen og i natt. Det handler ikke om at jeg ikke vill prioritere min sønn, han er min første prioritet i mitt liv, men med tanke på at han aldri blir vekket for å dra i barnehagen, aldri stresset om morgene og vi koser oss som regel med familiefrokost hjemme før barnehagen. ( som nå for tiden blir tatt i senga) Så er han ikke spesielt hyggelig gutt klokken syv om morgen pga han er vandt med å våkne selv. Jeg skulle ønske mer enn noe annet at jeg var hoppende frisk, men det er jeg ikke. Men som jeg skrev, vi får prøve å se hva som skjer. Det er kanskje ikke noe koselig å ha med seg sin mor i barnehagen som henger over doen heller. Men jeg vill jo mer enn noe annet. Men heg tror ikke han lider noe nød, for han viser oss hverdag hva han har gjort i barnehagen også. Vi har bestandig god tid når vi henter og leverer. Heldig sånn sett med to i turnus. Nå er jeg sykemeldt da.

Hvis du er så kvalm så hadde jeg ville gått til lege å fått noe kvalmedempende..
Om han blir grinete om han blir vekket har dere et problem den dagen du begynner i jobb igjen. da MÅ han opp. også ville jeg nok tenkt litt på leggetid.. legger han seg veldig seint siden han sover så lenge?
Hvis frokosten starter kl 8 varer den sikkert til i halv 10 tiden.. så du er jo ikke nødt til å vekke han for det da.. å du kan jo spise litt salt kjekks eller noe bare for å ha noe i magen før du drar.. eller at du spiser hjemme også tar deg bare noe å drikke i barnehagen. de i barnehagen vil skjønne det, å barna er nok mer opptatt av at vi er dær. tror ikke de henger seg opp i om vi spiser eller ikke. :) foresten et lite tips mot kvalme er å spise mat rik på karbohydrater:) har selv vært kvalm og kastet opp til 5 mnd i første svangerskap. og til 4 mnd i dette..

June anette skrev:
Hvis du er så kvalm så hadde jeg ville gått til lege å fått noe kvalmedempende..
Om han blir grinete om han blir vekket har dere et problem den dagen du begynner i jobb igjen. da MÅ han opp. også ville jeg nok tenkt litt på leggetid.. legger han seg veldig seint siden han sover så lenge?
Hvis frokosten starter kl 8 varer den sikkert til i halv 10 tiden.. så du er jo ikke nødt til å vekke han for det da.. å du kan jo spise litt salt kjekks eller noe bare for å ha noe i magen før du drar.. eller at du spiser hjemme også tar deg bare noe å drikke i barnehagen. de i barnehagen vil skjønne det, å barna er nok mer opptatt av at vi er dær. tror ikke de henger seg opp i om vi spiser eller ikke. :) foresten et lite tips mot kvalme er å spise mat rik på karbohydrater:) har selv vært kvalm og kastet opp til 5 mnd i første svangerskap. og til 4 mnd i dette..

Kvalmestillende virker ikke desverre. Har nok prøvd;) Viktigste for meh og min lege er at jeg ikke tørker ut eller går ned i vekt, så slipper jeg sykehusinnleggelse. Jeg kastet opp i 9 månder i med lillemann og 6 månder hittil i dette. Så det meste har nok blitt prøvd ut;)Og min sønn legger seg rundt halv syv/syv hverdag. Så nei han legger jeg ikke tidligere. Er det virkerlig så uvanlig at barna sover til åtte ni? Og min sønn trenger overhode ikke å stå opp tidlig selv om vi jobber, vi jobber turnus begge to og vi jobber motsatt. Min sønn har blitt vekket bare ett par ganger i løpet av sitt liv som nå et snart fire år langt. Men som jeg har skrevet flere ganger jeg skal gjøre mitt beste. Og i dag har vi skrevet oss på listen, så får vi håpe at jeg og lillemann får det til:) Det var heller ikke sånn fra tidspunkt til tidspunkt så vidt jeg kunne se. Dette er 2 til 3 timer før lillemann er i barnehagen til vanlig.

jeg hadde blitt hjemme. Høres ikke ut som om det blir noe hyggelig for deg, og det kommer mange sjanser til å være med gutten din på lignende ting i barnehagen. Imponert over at du i det hele tatt fungerer i hverdagen jeg!

Back
Topp