Forelder eller kompis?

Karma27

Forumet er livet
Har en storebror som oppfører seg som en 12-åring..
Gjør det ikke bedre at han fikk seg dame for et halvt år siden, som er helt lik..
Min bror har ei datter på 13, som begynte på ungdomsskolen i høst, og det er stort sett ganske vanskelig å se hvem som egentlig går på ungdomsskolen, og hvem som skal være en voksen på over 30 år...
Andre som har det slik?
Livet hans er liksom en lek, og jeg klarer bare ikke å engasjere meg og glede meg over ting de finner på...
Vanskelig og rotete innlegg, men sitter bare her og irriterer meg, nok en gang...
Hvor går grensen mellom å være en forelder og en kompis?
Jeg mener jo at man gjør andre ting med en 13-åring enn med kjæresten eller kompiser... Eller?

Jeg føler det skal være en balanse eg Man skal være kompis og, men forelder først.. Her høres det ut som om han har glemt papparollen, og KUN er kompis :-/ Det er ikke bra i mine øyne. En tenåringsgutt TRENGER en pappa mer enn en kompis til tider..

Jeg føler det skal være en balanse eg Man skal være kompis og, men forelder først.. Her høres det ut som om han har glemt papparollen, og KUN er kompis :-/ Det er ikke bra i mine øyne. En tenåringsgutt TRENGER en pappa mer enn en kompis til tider..
Han glemmer HELT papparollen.. Er jente han er pappa til.. Og det bekymrer meg nesten enda mer at han og dama prøver å få barn sammen..

Han glemmer HELT papparollen.. Er jente han er pappa til.. Og det bekymrer meg nesten enda mer at han og dama prøver å få barn sammen..
Datter ja O.o Herremin, sorry.. Leste ''kompis'' og gjorde automatisk alt over til ''han''.. :-P Sorry :- p
Huff, høres ut som en lei situasjon. Og enda verre at de er like ille begge to :-( Er så ille når de ikke ser det selv.. :-/

Hvor er mor til dette barnet inni bildet? :) Hun har sikkert tenkt det samme mange ganger..

Datter ja O.o Herremin, sorry.. Leste ''kompis'' og gjorde automatisk alt over til ''han''.. :-P Sorry :- p
Huff, høres ut som en lei situasjon. Og enda verre at de er like ille begge to :-( Er så ille når de ikke ser det selv.. :-/
Hehe, går bra ;)
Jaa, og han blir dritsur hvis man sier noe til han og.. Ikke har han kontroll på egen økonomi, og er kjempedårlig til å forvalte pengene sine.. Årh, hvordan dytter man vett inn i hue på en 32 år gammel guttunge??

Hehe, går bra ;)
Jaa, og han blir dritsur hvis man sier noe til han og.. Ikke har han kontroll på egen økonomi, og er kjempedårlig til å forvalte pengene sine.. Årh, hvordan dytter man vett inn i hue på en 32 år gammel guttunge??
Huff, ja det var det da.. Vanskelig situasjon... Det er jo ikke forsvarlig for alt i verden :-(

Samboeren min oppfører seg som en 16 åringen ganske ofte, har heldigvis blitt bedre. Han hadde ikke økonomisk innsikt, og oppførte seg rett og slett som ein 16 åring. Her var det trusler som måtte til for at han skulle skjerpe seg. Og ble bedre når han fikk seg fast jobb og hus han måtte stelle med :p
Oppfører seg fremdeles som en 16 åring innimellom. Hjelper jo ikke på at foreldrene hans behandler oss som to tenåringer heller da, spesielt han.

Back
Topp