Forebygging av strekkmerker

Linni_83

Andre møte med forumet
Noen som gjør noe for å forebygge strekkmerker? Jeg gjør ingenting nå og har ingen strekkmerker så langt, men er jo litt bekymret for disse merkene som kan komme. Magen skal jo bli ganske mye større. Har prøvd å lese litt om det, og ser ut som at de fleste konklusjonene ender i at det ikke kan bevises at kremer vil komme langt nok inn i huden for å kunne hindre strekkmerker. Tar omega 3, og det har stått en del steder at det kan være med på myke opp huden innvending.

Hva gjør dere andre? Jeg burde kanskje ha begynt alt hvis jeg skulle ha smørt med noe?

Jeg gjør ikke noe.. Er faktisk ikke så flink til å smøre meg heller.. Jeg gjorde ikke det de to andre svangerskapene heller, så håper det går bra denne gangen også :)

Jeg smurte meg hver eneste dag med første mann, husket ikke hvilken krem jeg brukte, sikkert fordi det hjalp overhodet IKKE!! ;)

Hei!

Jeg har nettopp begynt å smøre magen med vanlig fet krem for å holde huden fuktig! Lest at det kan hindre kløe, som man kan få når magen vokser..( ? ).. Strekkmerker sies jo å være genetisk, men skader jo ikke å smøre huden med en god krem :)

Det finnes tips som sink-salve, alovera etc mot strekkmerker.. men det er vel kanskje hvis man først har fått de?

Jeg er 1. gangs. fødene og litt " forfengelig" av meg, men strekkmerker har jeg forstått som at det ikke er sååå mye å gjøre med :p

ej gjor det me nr 1,smurte veldig godt...ej sprakk opp noke jævlig..
med nr 2 gjor ej ingenting å fekk ikkje et nytt strekkmerke...
sjøl om ej la på me mej 25 kilo med nr to ;) dinna gangen her gidd ej heller ikkje gjer noke spesielt,smør mej litt av og til men det er fordi ej he tørr hud....ej bryr mej ikkje noke om dissa stekkmerkene,berre merke etter at ej he fått to nydelige barn :-) snart blir det 3 ;)

Å smøre hjelper absolutt ingenting, i og med at strekkmerker er noe som oppstår i underhuden og der er det relativt lite man kan gjøre for å forebygge. Selv om jeg smører meg som en gal selv, og tror det hjelper :P men tror uansett det er bedre å smøre, enn å ikke smøre

Jeg har fått en rekke tips fra venner og kollegaer om hva jeg bør smøre meg inn med: alt fra dyre kremer til olivenolje. Selv har jeg valgt å kun bruke Spenol. Jeg har vel ikke store troen på at det hjelper å smøre seg, men det hjelper i det minste mot kløen.

Når er det vanligst at strekkmerkene kommer da?

Jeg smører med shea butter etter å ha vært i dusjen, men har ingen anelse om det fungerer. Men det føles godt, da! :)

Jeg og smører med med shea butter etter å ha vært i dusjen, mest for at huden skal føles gof og myk, har ikke tro på at det hjelper mot strekkmerker. Men en kan jo håpe :p

jeg er hudpleier og det eneste man kan gjøre er å tilføre fuktighet og peele seg. huden er mer tøyelig dersom den har nok fukt. det er egne kremer for dette som man får kjøpt på hudpleie salonger osv. har man først fått strekkmerkene vil de aldri forsvinne helt igjen. lurt å forbygge! kanskje dere hadde fått mange fler dersom dere ikke hadde smørt.

Jeg var flink til å smøre magen med fuktighetskrem med førstemann, fikk ingen strekkmerker. Men nå er jeg stor i utgangspunktet, så kan jo være det som er grunnen. Men uansett er det godt og smøre seg med en fet krem, da klør det ikke så mye når magen vokser :-) Kan jo ikke skade og gjøre det liksom ;-)

Jeg smører med cocoa body butter fra body shop etter hver gang jeg dusjer. Vet ikke om det hjelper mot strekkmerker, men lukter veldig godt og hjelper mot kløe ihvertfall :D

Vasker meg med babyolje hver gang jeg dusjer :) Også liker småen å smøre meg med dr greves strekkmerkekrem på magen ;) Huden er mye og smidig og den klør ikke og er ikke tørr :)

Back
Topp