Forebygge svangerskapsdepresjon

Polying

Forumet er livet
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Svangerskapsdepresjon kan jo alle få, selv om noen er mer i faresonen enn andre. Jeg har slitt med depresjon tidligere, og det er skikkelig kjipt. Jeg er derfor ekstra opptatt av å forebygge, så jeg ikke blir syk igjen.

Jeg fant en artikkel om et gratis, nettbasert program som heter Mamma Mia. Dette er utviklet av norske psykologer, nettopp for å forebygge svangerskapsdepresjon. Jeg vet ikke så mye om det, men tenkte det var greit å prøve.

Her er link til en artikkel, som bringer deg videre til selve programmet:
https://www.sanitetskvinnene.no/san...ikt+tilbud+til+gravide+kvinner.b7C_wBbW0F.ips

Man skal starte det mellom uke 21 og utgangen av uke 25, men jeg tenker at det sikkert ikke gjør så mye å starte litt senere. Er jo uansett verdt et forsøk. :)

Polying

P.s. Kanskje admin (eller noen andre) vil dele dette med januar/februar/mars-gruppene også..?

Da har jeg meldt meg på programmet! Ikke at jeg egentlig tror at jeg er i faresonen for det, men det ser ut til å være veldig mange interessante temaer som tas opp underveis, så hvorfor ikke. xsmile9

Dette programmet snakket jordmoren min om allerede i første svangerskapskontroll og ville jeg skulle melde meg på. Virket som det var blitt en del av opplegget dems. Tror nok det kan være til stor hjelp for mange. Det er laget for å forebygge både svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon. Jeg selv leser gjennom hver uke, men jeg har ikke gjort oppgavene man får og slikt, jeg føler på en måte at jeg ikke har et behov for det.

Back
Topp