Forebygge strekkmerker

Mrs.ME

Flørter med forumet
Hei, jeg vet dette kanskje ikke er mulig, men jeg har alltid brukt å smøre meg med weleda sin strekkmerke olje de gangene jeg har vært gravid. Nå derimot, vet jeg ikke om jeg orker den lukten. Men vil gjerne ha en krem/olje. Noen som har noen å anbefale? :joyful:
 
Hei, jeg vet dette kanskje ikke er mulig, men jeg har alltid brukt å smøre meg med weleda sin strekkmerke olje de gangene jeg har vært gravid. Nå derimot, vet jeg ikke om jeg orker den lukten. Men vil gjerne ha en krem/olje. Noen som har noen å anbefale? :joyful:

Dessverre så er det ingen kremer som går så dypt i underhuden til at se skal kunne forebygge strekkmerker. Trur bare noen er mer heldig enn andre når det kommer til hvor mye strekkmerker de får eller ikke får
 
Dessverre så er det ingen kremer som går så dypt i underhuden til at se skal kunne forebygge strekkmerker. Trur bare noen er mer heldig enn andre når det kommer til hvor mye strekkmerker de får eller ikke får

Nei, tenker det selv også. Men liker å ta noe på magen uansett. Sikkert litt psykologisk :joyful:
 
Tror det har mer med gener enn at kremer hjelper for å unngå strekkmerker, men kremer/oljer kan hjelpe mot kløe som mange får under svangerskapet! Jeg har rene tigermagen etter sist svangerskap selv om jeg brukte Bio Oil eller hva den heter..:D
 
Det er nok mest flaks/uflaks og genetikk inne i bildet. Jeg fikk ingen strekkmerker sist, og smurte forsåvidt jevnlig. Men tror ikke egentlig der hjalp :p Jeg brukte det jeg hadde stående. Litt forskjellige oljer og fuktighetskremer.
 
Jeg brukte ingen verdens ting sist, og fikk ikke et eneste (nytt) merke. Hadde riktignok noen fra før etter tidligere vektoppgang.
 
Vanlig babyolje uten parfyme for å lindre tørr/kløende hud når skinnet strekkes. Kan brukes til baby etter fødsel også :D
 
Ja som andre skriver her er det dessverre lite av kremer/oljer som hjelper. Men en god bodybutter eller olje er jo helt nydelig når huden begynner å strekke seg og klø.
 
Last edited:
Back
Topp