Forebygge strekkmerker?

Laanoo87

Flørter med forumet
Hei :)

Jeg har i mine to tidligere svangerskap smørt magen med Decleor stretch mark creme hver kveld og en vanlig krem hver morgen (eller omvendt, husker ikke). Jeg vet at det sies at strekkmerker er genetisk og bla bla bla, men jeg har altså ikke fått strekkmerker tidligere å nå tør jeg ikke la være - bare sånn i tilfelle det faktisk har hatt en effekt... problemet er at min «holy grail» krem ikke produseres lenger. Har dere erfaring med andre kremer, eller er jeg så heldig at noen har funnet en tilsvarende denne kremen? Legger ved bilde av krem å ingrediense liste og krysser fingrene :)
ABFEA766-CB6A-42B2-BC15-00BD47FF420D.jpeg

Vedlegg

• 9EC63F5C-7393-4831-AD85-4FC911CFE0CC.png
    9EC63F5C-7393-4831-AD85-4FC911CFE0CC.png
    71,9 KB · Visninger: 10
  • 91580198-089B-4CD2-8F9A-2FE9BFB5B6A2.png
    91580198-089B-4CD2-8F9A-2FE9BFB5B6A2.png
    70 KB · Visninger: 9
Jeg har aldri sett den før :) jeg bruker bio-oil. Brukt den i de forrige tre svangerskapene, og har ikke et eneste strekkmerke. I familien vår er det mye strekkmerker, og vet at det er genetisk. Så jeg sverger til denne :joyful:

Vedlegg

• 7FC45484-C007-4E4B-A73F-DAA7BA3670A9.jpeg
    7FC45484-C007-4E4B-A73F-DAA7BA3670A9.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 18
Jeg har aldri sett den før :) jeg bruker bio-oil. Brukt den i de forrige tre svangerskapene, og har ikke et eneste strekkmerke. I familien vår er det mye strekkmerker, og vet at det er genetisk. Så jeg sverger til denne :joyful:
Hvordan er denne? Føles den «klissete»? Eller trekker den inn med en gang? Er så redd for at det skal føles som babyolje :)

Jeg brukte bare kokosolje og vanlig bodylotion forrige gang. Ingen strekkmerker! Tror heller ingen i min familie har hatt det heller.

Jeg brukte kokosolje etter dusjen. Ingen strekkmerker.

Hvordan er denne? Føles den «klissete»? Eller trekker den inn med en gang? Er så redd for at det skal føles som babyolje :)

Den er olje liksom, men tar den på etter dusjen, venter en 4-5min og så er den trekt inn! Ikke alltid så lenge heller :happy: Lager ingen flekker på klærne heller. Så jeg er veldig fornøyd med den!

Er Bio-Oil parfymert? Bare tanken på å smøre seg inn med kokos-olje får det til å svimle for meg.. :dead: :laughing002 Mener jeg smurte meg inn med krem fra Aderma sist. Ingen strekkmerker fra graviditeten faktisk, men ikke fri fra streker på livets lår..!

Jeg har fullført 2 svangerskap, har ikke smøre meg. Og har ingen strekkmerker :)

Jeg har ingen tidligere svangerskap, men har strekkmerker som jeg skulle ha født tvillinger. Magen, ryggen, skuldre! Og de fikk jeg når jeg var 12, lucky me. Så ingen fasit. Håper bare ikke jeg får masse nye, frykter det. Da blir det lekkert se.

Da jeg var gravid forige gang , smurte jeg meg hele tiden med gode kremer og oljer ihåp om å slippe unna strekkmerker. Men jeg fikk enormt mange strekkmerker. Tror egentlig ikke man kan forhindre dette. Tror mye ligger i gener og størrelse på baby.

Jeg brukte denne sist, jeg fikk ingen merker sist. Brukt bio oil også. Men syntes den var for klissete. Denne er nydelig.

Vedlegg

• 9FD0E434-0AC4-40F0-ACED-6514E57E8741.png
    9FD0E434-0AC4-40F0-ACED-6514E57E8741.png
    73,4 KB · Visninger: 38
Da jeg var gravid forige gang , smurte jeg meg hele tiden med gode kremer og oljer ihåp om å slippe unna strekkmerker. Men jeg fikk enormt mange strekkmerker. Tror egentlig ikke man kan forhindre dette. Tror mye ligger i gener og størrelse på baby.
Samme her. Mannen hadde det som «fast jobb» å smøre inn magen på kvelden, men jeg sprengte jo SF-diagrammet på helsekortet allerede i uke 36 og måtte på vekstkontroll. Gikk til 42+0 og svær som en hvalross, fikk enormt med strekkmerker. Men de bleknet fort, og jeg bryr meg ikke om de i det hele tatt.

Er Bio-Oil parfymert? Bare tanken på å smøre seg inn med kokos-olje får det til å svimle for meg.. :dead: :laughing002 Mener jeg smurte meg inn med krem fra Aderma sist. Ingen strekkmerker fra graviditeten faktisk, men ikke fri fra streker på livets lår..!
Den kokosoljen jeg bruker lukter absolutt ingenting! Kommer ann på om oljen er kaldpresset eller varmebehandlet har jeg hørt! Jeg bruker den du får kjøpt i stort glass på rema1000, veldig god :happy:

Samme her. Mannen hadde det som «fast jobb» å smøre inn magen på kvelden, men jeg sprengte jo SF-diagrammet på helsekortet allerede i uke 36 og måtte på vekstkontroll. Gikk til 42+0 og svær som en hvalross, fikk enormt med strekkmerker. Men de bleknet fort, og jeg bryr meg ikke om de i det hele tatt.

Jeg tenker man skal være stolt av tigerstripene sine. Og når de blekner og man blir litt solbrun er det ikke så verst :)

Jeg tenker man skal være stolt av tigerstripene sine. Og når de blekner og man blir litt solbrun er det ikke så verst :)
Enig ;) Strekkmerkene gjør meg ingenting.

Motstrøms her ikke smørt meg og gravid for tredje gang og de to andre gangene er det ikke kommet et strekkmerke håper det holder igjen.

Har heftige strekkmerker på magen etter første graviditet:rolleyes: fikk ikke flere andre graviditet, så tror jeg overlever denne gangen og :hilarious:
Legger ved bilde av første graviditet som 20 åring, er nå 34 snart 35, så er doomed uansett:angelic:

Vedlegg

• 946678C4-DA78-4729-A659-C63F9A18314C.png
    946678C4-DA78-4729-A659-C63F9A18314C.png
    103,5 KB · Visninger: 14
Last edited:
Back
Topp