Forebygge strekkmerker?

Sonne

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen som har erfaring med å forebygge strekkmerker? Er det mulig eller er det oppskrytt?
Vet at genetikk, vektøkning osv. spiller inn. Men er det noe man kan gjøre for å ikke bli helt ødelagt?:p

Vet ikke om det er noe som virker, men jeg smurte inn magen med cocoa body butter når jeg gikk gravid med mine 2.

oppskrytt! ;)

noen får det andre ikke ;) at kroppen får fuktighet er jo bare kjempe bra. men alle disse kremene for forebygging av strekkmerker... bruk pengene på noe kos til babyen i stede for <3

Strekkmerker er hormonelt....kremene hjelper lite. Tror gener har mye å si + mange sier at unge mødre får mer enn eldre mødre. Vet ikke om det stemmer.

Oppskrytt !!!! ;)
Enkelte får lettere strekkmerker enn andre. Kremer hjelper ikke siden den ikke trekker så langt ned i huden som strekkmerkene oppstår. Det er i hvert fall det jeg har lest og erfart. Jeg er uheldigvis en av dem som får strekkmerker av ingenting, jeg har strekkmerker fra topp til tå. Trøster meg med at det umulig kan bli så mye verre denne gangen ;)

Jeg har ikke troen på det - Strekkmerker setter seg i innerhuden, Smøring av forskjellige slag trekker ikke så langt inn, trekkes kun inn i ytterhuden.

Jeg har mere troen på å smøre "innsiden" ved å ta tran og ha et normalt og sunt kosthold. Er nok også genetiskt.

Jeg har SUPER elastisk hud, men fikk alikvell bittelitt strekkmerker helt på slutten, de er nesten forsvunnet nå, men de vil vel komme tilbake igjen nå :)

Oppskrytt :p iværtfall i mitt tilfelle.. Prøvde alle slags kremer sist jeg gikk gravid med ingenting hjalp :( har også hørt at det er hormonelt og ligger i gener.. Både min mor og min søster har masse strekkmerker så skulle vel bare mangle at jeg fikk det også...:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tror det kan hjelpe litt ;) jeg smurte magen hver dag hele forrige svangerskap.. Men locobase fra apoteket. Fikk ikke en eneste strek :)

Jeg tviler litt på om kremer kan hjelpe mot strekkmerker :) Men man har jo ikke noe å tape på å prøve ;) Bortsett fra litt penger om man kjøper dyre produkter da :p Haha.

Jeg har ikke noen tro på det, men som mange har poengtert, det skader jo ikke. Det er jo fint for huden. Jeg fikk en hel haug av strekkmerker da jeg var tenåring. Ikke en strek under de forrige graviditetene, så ikke fullt så hormonell da som i tenåra. Med tanke på humør og hormoner som raser denne gangen, blir jeg ikke overraska om det kommer noen.

Jeg smurte inn bare innimellom forrige gang, for jeg er helt elendig til å huske på sånt. Har MASSE strekkmerker. Da de var lilla synes jeg de var grusomme, men nå er de hvite og da er det litt mer greit. Magen min er ikke noe fin verken med eller uten strekkmerker så, gjør vel ikkeno :p

Strekkmerkee plager meg ikke. Ueg har født to barn å er ikke i noen krise situasjon i forhold til hvordan kroppen ser ut
Gubben får ståpikk av meg fortsatt så jeg er ikke så aller værst ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Strekkmerkee plager meg ikke. Ueg har født to barn å er ikke i noen krise situasjon i forhold til hvordan kroppen ser ut
Gubben får ståpikk av meg fortsatt så jeg er ikke så aller værst ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hahaha :D Nå måtte jeg flire :D

Det er oppskrytt! Smøret meg med bodybutter fra bodyshop forrige svangerskap og i uke 32 poppa strekkmerkene fram ;) Ser ikke ut på magen ;)

Back
Topp