Forebygge strekkmerker??

Vepsen

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Noen som har tips/ råd i forhold til å redusere strekkmerker når magen begynner å vokse for fullt? Evt hvor tidlig/ ofte begynner man å smøre?
Forrige svangerskap smurte jeg bare med feit krem, og det gikk "bra", og vil gjerne unngå å få flere!

Forrige svangerskap brukte eg ingenting, å fekk ingen strekkmerker..
Denne gangen kom de på siden bak mot ryggen nesten før graviditetstesten var poisitiv :P
Smører med hudkrem innimellom, men eg tror eg bare på innfinne meg i at de er kommet for å bli :P
Kommer garantert til å få over puppene også, for ser blodårene så tydelig at de omtrent "buler" ut av huden.. Den er det litt verre med, men garanert ikke noe å gjør med nå :(

Nå er jo strekkmerker gjerne arvelig og ikke så mye man kan gjøre med de, desverre. er også underhuden som sprekker så egentlig hjelper det ikke så mye med kremer ol. MEN man kan jo prøve å skruppe magen med sånn vått for å vedlikeholde blodgjennomstrømmningen i huden og seff skader det jo ikke med en god krem;) Så håper vi de holder seg borte fra oss alle;) Har to barn fra før og ingen merker. *krysser fingre*

De jeg har fra før av er bleike og veldig små, men nå er det frem med hampvott i dusjen og babyolje:) takk for tips!

Prøvde alt når eg var gravid første gang men dem kom... Heldigvis er dem blitt veldig svake og lyse nå :)

jeg skal nå begynne å bruke en olje som heter BIO-OIL som jeg kjøpte i usa...søkte etter den på nettet og den kan kjøpes på VITA :). denne er laget for å redusere arr og strekkmerker..så vi får no se..skal brukes 2 ganger om dagen i min 3 mnd ...dette er etter du har passert 2 trimesteret :)

http://www.vita.no/hudpleie/bio-oil.html

jeg skal nå begynne å bruke en olje som heter BIO-OIL som jeg kjøpte i usa...søkte etter den på nettet og den kan kjøpes på VITA :). denne er laget for å redusere arr og strekkmerker..så vi får no se..skal brukes 2 ganger om dagen i min 3 mnd ...dette er etter du har passert 2 trimesteret :)

http://www.vita.no/hudpleie/bio-oil.html

Takk!! Er jo igang med 2 trimester, så det passer jo perfekt!

Jeg var kjempeflink å smurte magen morgen og kveld i første svangerskap, men strekkmerkene kom som bare rakkern. Med nr 2 ble de gamle strekkmerkene bare mer synlig, og håper på det samme den gangen her å. Jeg tror ikke det er noe vi kan styre med. Hormonelt, og det er underhuden som sprekker..

Back
Topp