Sniker fra Januar. Det var litt over 3 år mellom mine to eldste. Vi forberedte oss på søskensjalusi, men det kom aldri. Eldste har alltid vært veldig omtenksom og flink til å ta vare på andre, men vi passet på at hun ble inkludert. Hun fikk være med å velge klær, bade henne, trille etc. I tillegg passet jeg på å ikke sprette opp med en gang lillesøster skrek, men at jeg prøvde å vise storesøster at min tid med henne var også viktig og at vi avsluttet det vi gjorde sammen (hun beordret meg ofte bort til lillesøster likevel). I tillegg snakket vi "strengt" til lillesøster om hun (ukontrollert) lugget eller klorte oss for å vise at hun ikke kom unna med alt heller. Vi passet også på at storesøster fikk endel egentid med en av oss foreldrene for å gjøre sånne ting som bare storesøstre kan. I starten var dette mest med pappaen, men etterhvert som ammerutiner var på plass så kunne jeg også trå til. Det kunne være så lite som et par timer i akebakken. Håper dere slipper unna, jeg tror vi bare var heldige!