Fordeling i huset

Lbaby

Gift med forumet
Hvordan funker ting hos dere?

Er det full likestilling? Eller er vi tilbake til "godtida" når kona styrte hjemmet (bare at vi nå jobber i tillegg)?

Og dere 2 barnsforeldre vil jeg gjerne høre hvordan "arbeidsfordelingen" er i heimen[:D]

Vi gjør begge ting i huset/utenfor men tror nok at Erik gjør mest

Mannen min gjøre mest husarbeid og lager mat mens jeg tar mest av jentene stell og slikt.
siden bekkenet enda driver å tøyser
men han har alltid hjupet til.

ORIGINAL: Lille Snodig

Vi gjør begge ting i huset/utenfor men tror nok at Erik gjør mest
Her også.
Men, jeg tar 90% av dogåing og nattevåk med jentene, leverer og henter i barnehage osv, men han trår til om jeg er opptatt med f.eks amming.

Vi har jo bare en unge, men vi gjør vel omtrent like mye i huset. For en eller annen grunn har det bare blitt sånt at sambo har ansvaret for klesvask og bretting av tøy osv, mens jeg har ansvaret for middag, innkjøp og den daglige oppvasken. Vi vasker som regel alltid huset sammen, starter i hver vår etasje og så får vi vasket hele huset på en dag [:)] Men det er klart at når sambo er på arbeidsuke, så gjør jeg litt mer enn han i huset[:)] -Til gjengjeld tar han alt ansvar når jeg har eksamener rett rundt hjørnet[;)]

Her er det nok mest jeg som tar den delen ja, men nå skal det sies at vi bygger hus å der er det sambo som styrer mest på!
Men er ikke likestilt her hjemme nei, men bruker ikke være så "gærli" som det er nå, men så er jo jeg hjemme i perm enda så da er det jeg så må ta den støyten...
Slitsomt ja, ikke minst når det er jeg som tar ungene på natta også.
Men når jeg også begynner å jobbe så må han ta i ett tak han også!

Håper ting retter seg hjemme hos dere snart!
Go klem fra meg snuppa, jeg SAVNER deg!!!!

Nå har vi "bare" ett barn. Men her er det full likestilling. Han gjør mer enn meg egentlig..

Her jobber mannen MYE ute i hagen. Han vasker bada inne, og resten tar jeg[8D]

Her er det nok dessverre jeg som gjør det meste av arbeidet i huset. Jeg MÅ jo gjøre det de månedene jeg er alene, og når mannen kommer hjem igjen har han så mye annet som må gjøres (av ting jeg ikke rekker over/ikke føler meg helt kompetent til å gjøre [8D] når han er borte) som f.eks. stort sett alt som innebærer bil, gravemaskinarbeid (i den evige slagmarka av en hage vi har...), snekring både innendørs og utendørs osv., så da blir det som oftest til at det fremdeles er jeg som gjør alt det huslige arbeidet. Han kan glimte til innimellom, spesielt på kjøkkenet er han flink til å holde det rent og pent, men på andre punkter som klesvask f.eks. er han helt håpløs [8|]

...og forresten, Lbaby: GODT å se deg her inne igjen! [:)]

Ja nå er jo jeg hjemme da, så naturlig at jeg tar husarbeidet. Han hjelper til å rydde kjøkken og leker osv før kvelden.

Han tar sofie hver morgen, jeg har Vetle som fortsatt er våken på natten. Vi legger hver vår unge på kvelden.

Når jeg begynner å jobbe 80% så må vi enten få husjelp, eller få en detaljert ordning på hvordan vi skal få tatt huset, klær osv. Så må vi kanskje ha noen faste oppgaver. Det tar mye tid.
Vi bytter på å klippe gresset og gjøre ting ute, han har malt alt ute nå på ettermiddag/helg, da passer jeg barna.
Så nå føler jeg at vi har en fin fordeling.

her er vi nokså likestilte mener jeg. Han legger vesla og står opp med henne om morgenen, jeg gjør det samme med lillebror. Når lillebror begynner å få skikkelig rytme kommer vi til å ta hver vår natt i helgene og samkjøre hverdagene.
I huset gjør jeg mest, men det er fordi jeg må ha det skikkelig rundt meg og det er ikke nilsen så opptatt av. Han er flinkere med hagestell og det som må fikses på huset. Han vasker klær, skrubber gryter, går ut med søppelet fast, jeg rydder og vasker.
Hushjelpen skifter på sengene en gang i uken, vasker bad,kjøkken og alle gulv.

Det hender jeg er fryktelig frustrert på misteren i huset fordi han roter masse og ikke ser rotet rundt seg som jeg ser, men hvis jeg sier i fra ordner han opp med en gang. Er bare kjedelig å føle seg som en "hønemor" noen ganger[;)]

Sambo er veldig opptatt av likestilling, og blir sur hvis bare jeg tar barna. Han vet at det eneste en mann ikke kan gjøre er å amme, resten gjør vi sammen[:)]

ORIGINAL: ~Lisa~

Her deler vi på det meste. Han tar det meste ute og jeg tar alt som har med klær å gjøre, resten deler vi på. Vi står også opp annenhver dag med Kasper(når vi har fri), legging bytter vi også på.

Det hadde aldri funket her i huset om jeg skulle gjort alt selv. Vi jobber fullt begge to og vi er veldig enige om at vi må dele på det. Hadde ikke overlevd hvis jeg skulle gjort alt alene jeg.

Samme her....

Jeg gjør mest husarbeid ja, sambo er så borskjemt at han gjør ikke slikt uten å bli mast på først, forbanna teite foreldrene hans. [>:]

Jeg gjør nok mest husarbeid ja. Men fordi han aldri gjør ting på min måte, så blir jeg gående å irritere meg etterpå å kunne like godt gjort det selv. Han gjør det jeg sier han skal gjøre, men han kommer ikke på det selv desverre. Han tar med seg barna da, så jeg får styre i fred! [:D][:D][:D]

her har vi delt på visse oppgaver. han vasker tøy, jeg bretter det. jeg står for kjøkkenet. dvs mat laging oppvask innkjøp av mat. han har badet dvs vaske det og holde det i orden (egentlig er det jeg som holder det i orden kom jeg til å tenke på nå...[8|]). resten av rommene er "felles".
så lenge jeg er hjemmeværende så tar han ungene og leker med de når han kommer hjem fra jobb/skole mens jeg får litt tid for meg selv på kjøkkenet og lage mat eller smårydde eller andre ting ([8D])
han har også alt ansvare når det gjelder diverse repurasjoner her i hus. eller bil og 80% av gangene klipper han gresset [:D]

Back
Topp