Fordeling av permisjon

L T

Flørter med forumet
Ja, vet det er lenge til, [;)] men lurte på hvilke tanker dere evt. har gjort dere om evt. fordeling av permisjonen utover disse fastsatte ukene.
Forstår det slik at far er nødt å ta ut 10 uker, og hos oss er vi enige om at han skal få litt mer tid enn det også hjemme, men akkurat hvor lenge får vi bli enige om senere.

Her vil ikkje mannen ut i permisjon, han går rett og slett på veggene av å være hjemme!

Så vi har bestemt oss for at han skal ha fri hver fredag, noe som paser veldig fint på sommeren, når han likevel har fri[8D]  Også slipper eg å dra ut i jobb igjen da...da vil vi ikkje merke det så veldig på lønningen med bare 4 dager i mnd! det jobber mannen lett inn igjen[:)]

Siden det praisk sett bare er barnehagestart i august kommer vi tilsammen til å være hjemme til august 2012, så ca 18 måneder. Jeg regner med at jeg kommer til å være hjemme 12 måneder første og at vi begge jobber 50 % og er hjemme 50 % det siste halvåret. Synes det skal bli herlig å begynne litt mykt på jobb etter permisjon:-)

vi har ikke snakket noe om det enda.. tror hanhar lyst på mer denne gang, men vet ikke hvordan det skal gå med jobben hans... så vi får gruble litt på det..

har ikke peiling, hvet ikke hvordan dette funker en gang jeg.
håper nav kommer med litt info når jeg søker om foreldrepenger[8D]
må vel ordne det selv, har jo ingen jobb når permisjonen min starter.

og hvet ikke hvordan det er med gubben, er det en viss mengde han må ha?
han lurte litt på om det gikk å ta ut noe sammenhengende å ddå ha en dag i uka e.l.
han reiser mye i jobb, så langhelger er veeeeeldig godt mottatt[:)]

Sist var fedrekvoten 6 uker, han hadde 12.
Nå er den 10 uker (og totalen er 46 uker med 100 prosent stønad eller 56 uker med 80 prosent stønad.) NAV har greit informative nettsider om dette, forresten! Somregel bedre enn å møte opp, de som jobber der sier så ymse...

Hvor lenge mannen blir hjemme denne gangen er uvisst, muligens noe rundt det samme som sist?

(Det er forresten helt mulig å ta det ut gradert, en dag i uka eller sånn ja, nav sine sider forteller om dette også.)
Anbefalt lesestoff: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

Sist var fedrekvoten 6 uker, han hadde 12.
Nå er den 10 uker (og totalen er 46 uker med 100 prosent stønad eller 56 uker med 80 prosent stønad.) NAV har greit informative nettsider om dette, forresten! Somregel bedre enn å møte opp, de som jobber der sier så ymse...

Hvor lenge mannen blir hjemme denne gangen er uvisst, muligens noe rundt det samme som sist?

(Det er forresten helt mulig å ta det ut gradert, en dag i uka eller sånn ja, nav sine sider forteller om dette også.)
Anbefalt lesestoff: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

Takk for svar :)

Noen som hvet hvordan det stiller seg med permisjon når man går
på svangerskapspenger ?

Har tenkt over det og hvis sambo får permisjon så kommer jeg til og få meg sommerjobb i 2 mnd
og jobbe endel for og tjene penger[:)] så får han også vært hjemme med knøttet han også !

Back
Topp