Fordeling av barn

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
Min mann og hans eks har to barn. På papirene står det at de har ett barn hver 40/60. Men det har blitt mer og mer til at vi har ungene 50/50 fast.
Oppe i dette har hun søkt om bidrag, noe vi da reagerte med å gjøre tilbake. Så nå betaler hun bidrag til oss og vi til henne (merkelig opplegg, men vi betaler vel 500kr mer). Nå tror hun at vi tjener så altfor godt siden vi har kjøpt hus og er to, men tenker ikke på at jeg og har tre barn og har en til på vei med min mann, så nå hun har sendt enda ett brev til nav for å prøve å få mer i bidrag.

Jeg syns jo dette er helt feil, og vil vi skal ha ungene 50/50 på papiret også. Men det er jeg sikker på at hun kommer til å nekte!
Noen tips og råd på hvordan gå frem?

Hmm.. Jeg tror jeg ville bestilt time på familievernkontoret og fått fastsatt hvor mye dere har barna hver. Siden det er endret seg. Hun kan jo ikke nekte på det hvis det er det som er fakta ?!

Dessverre dårlig med råd her, men hjelper deg med å dytte litt ;)

nav vil regne på det. du og din mann må ha penger til å betale regninger og for deres barn(om dere har felles barn). så vil se se om dere kan betale mere i bidrag. din inntekt vil ikke telles.

Jeg skal se om jeg kan endelig få bidrag nå etter 6 år (min eks er tydeligvis evig stundent og nekter å betale) Men bare det å søke om mere i bidrag vil koste søkeren bortimot 1000 kr :P og det er penger en ung alenemor ikke har, så må få nav til å søke for meg.

Hmm.. Jeg tror jeg ville bestilt time på familievernkontoret og fått fastsatt hvor mye dere har barna hver. Siden det er endret seg. Hun kan jo ikke nekte på det hvis det er det som er fakta ?!
Enig i denne!

Back
Topp