Fordeler?

englemamma18

Elsker forumet
Litt spent på andre sitt syn ang. å få barn så tidlig på året, og lurer på hva dere ser som fordeler og ulemper? :)
Fyr løs :D

Får lappen først i klassen, hehe. Tror også det blir en veldig fin vår med trilling. Naturen våkner opp litt i takt med beibien☺️

Barnehageplass er vell hovedsaken til at vi planla barn tidlig på året
Der jeg bor er det vanskelig å få barnehageplass såpass tidlig på året :(
Jeg er selv vinterbarn og hadde utebursdager som liten, hvor vi spiste inne, men hadde alt av leker ute :)
Føler også at jeg har det så mye mindre travelt i vinterhalvåret, og ser fram til å slappe av med den lille mens det knitrer i peisen.
Ellers vet jeg ikke helt hva jeg ser som fordeler og ulemper, og synes derfor det er morsomt å se hva andre synes :)

Fødte tidlig i mars sist og synes det var helt topp å kunne gå turer hele våren. Da var også formen så pass og ungen stor nok til at det ble litt fjellturer i bæreselen på sommeren :)
Ellers er det kjekt på sommer nr 2, for da er de så store :)

Jeg skulle egentlig ha en liten en 27. mars i år, men hun kom da altså 16. februar. Jeg har sett mye fordeler med denne årstiden :-) Vi kom hjem 13. mars, og da er jo våren rundt hjørnet. Ble litt påkledning i starten, men innen hun var stor nok til å bli med mye ut så var det godt og varmt! Ikke minst permisjon iløpet av sommeren :-) Nå vet jeg jo ikke hvordan det er å få barn andre årstider da. Eneste er utfordringen med barnehage til nesteår. Vi har søkt tidligere plass fra 1. Mars 2017, men ingen garanti. Isåfall blir det 2 mnd på 1 lønning.

Datteren min er født i februar, og det var helt perfekt :-) Når sommeren kommer er de passe store til å ha med på stranden feks.

Fordelen er at vinteren er på vei å bli ferdig. Så i nyfødt tiden hvor vi skal ta det mest rolig er vi inne uansett. Så går vi mot lysere tider. Her ville jeg egentlig ha april/mai barn for da er.det kortere tid før barnehagen begynner.. Siden jeg har et februar barn fra før.. Men må nok ha litt ulønnet perm neste gang og

Tror det vil være fordeler og ulemper uansett når på året man får. Jeg fikk i oktober sist, og ser fram til litt mer permisjon på sommerhalvåret. Så var det veldig koselig med liten baby i jula, men ser samtidig fram til å ha den inni magen denne jula. Var ikke av de heldige som fikk sovebaby sist, så ble så som så med juleforberedelsene da ;-) Her er det heldigvis ikke noe problem med barnehageplass, hverken med fødsel i oktober eller februar :-)

Jeg er spent på å se :) Fikk I September sist gang, og synes det var helt perfekt. Kos m liten baby i førjulstiden og så var hun ganske stor når sommeren kom :) Men, er sikkert fordeler med februar/mars-baby også :)

Hører folk sier det er ille å være høygravid om sommeren, lov å håpe på at det er bedre om vinteren, hehe :p

En fordel er bedre plass på fødeavdelingene :-) Det er kun november og desember som gjennomsnittlig har lavere antall fødsler. Da blir det bedre oppfølging og mindre stress.

Fordelen er at når sommeren kommer er det så store at det er mindre styr å ha de med ute osv. Personlig synes jeg det er lettere å kle barn riktig på vinteren ifh til når det er varmere ute. Bakdelen er at man må være mest inne hvis vi får en skikkelig kald februar og mars.

Back
Topp