Fordeler/ ulemper med Mai-baby

Loev

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Maisløyfene 2024
Jeg for min del tenker at det kan bli en utfordring med en nyfødt baby i sommervarmen. I tillegg er jeg litt lei meg for at vi ikke får bruk for søte strikka-klær og tepper :laughing002

Vi fikk en mai-baby i 2022, og det er litt sant det du skriver, får ikke brukt så mye strikkeklær og tepper - husker at vi var redd hun skulle overopphete i hentesettet sitt :wacky:

Men mai er jo fin sånn sett da, kan by på litt varierende temperaturer. Og jeg syntes det var litt stas å få bruke de søte sommerkjolene og romperne vi hadde i sommervarmen.

Sommervarmen er eneste ulempen jeg kommer på. Har en født tidlig juni fra før og det året var det rekordvarmt fra starten av mai og helt til godt uti august. Vi var endel inne under AC da ja.
Uv-telt er supert!

Er det feil av meg å håpe på at det blir en tidsvis kald sommer? :laughing002
Jeg strikker en body i tynn ull og konkluderte med både mai, juni og juli KAN være litt lunefulle måneder med varierende vær og mye regn (bor på Nordmøre) :smiley-angelic001 men kanskje jeg må strikke hentesettet i bomull:hilarious:

Har alltid ønsket meg mai-baby etter to høstbarn. Høstbarn gir permisjon hele vinteren, med alt det innebærer av dårlige trilleforhold og kulde :laughing002
Gleder meg veldig til fine trilleturer, sol og energipåfyll i permisjonstiden.

- man slipper gå høygravid om vinteren.
- man slipper å gå høygravid i sommervarmen.
- man kan virkelig kose seg under teppet om høsten og bruke masse deilige strikkekjoler mm mens man går gravid.
- de har masse fine tynne ull plagg til baby som er praktisk i usikre vær mnd på tidlig sommer.
- noe lettere å komme seg ut og rundt med baby enn midt vinters.

Som bosatt i Bergen, er de 3 første mnd ustabilt vær stort sett.. Og sommervarmen vare ikke sååå alt for lenge om gangen.

Jeg har et sommerbarn og et vinterbarn, og jeg ser kun positivt på å få en vårbaby. Jeg syntes babytiden på sommeren var mye enklere med blandt annet mindre klær, da jeg fikk sommerbaby. Gleder meg sååå masse!

Jeg ser bare fordeler! Man rekker å kommer seg litt og få i gang amming osv før sommeren starter, dagene er lange og lyse, perfekt for lange trilleturer. Har man eldre barn er det lett å bare dra med maibabyen rundt siden de fortsatt sover mye på sommeren, også trenger man ikke masse tykke klær til baby. Dessuten synes jeg de fleste mennesker jeg kjenner som er født i mai er fine folk ;)

Jeg tørr ikke drømme om trilleturer denne gangen, det gjorde jeg sist og det ble ikke trillet mye da baby NEKTET å sove andre steder enn på meg. Men jeg synes det høres koselig ut å være mer ute, så litt dagslys, pluss kommende storebror er en skikkelig utegutt og det tror jeg passer bra med mai-baby. Hadde vært vanskeligere å ta med baby ut på vinteren, ser jeg for meg. Eller passer det perfekt for oss å då vår-baby, da er vi fire spredt rundt på hver vår årstid :Heartred

Jeg er bare lykkelig for å være gravid igjen etter tre mist. Før var jeg veldig opptatt av å ønske barn i første halvår, og jeg er glad for å ha rukket mai-termin (mistet april-spire 2023 og mars-spire 2024), men mistet november-spire 2023 også, og så plutselig mange vinterfordeler da vi ventet den :dontknow

Fordeler er at jeg endelig får brukt alt det ubrukte bomullsbabytøyet jeg ikke fikk brukt til nr 1 :hilarious:

Slipper forhåpentligvis å være veldig høygravid på glatta (vi har svær hund, så det er C-moment…)

Lette klær på baby og en selv

Vræka kropp kan skjules i luftige kjoler- og man har nettopp født, så sommerkroppen 2024 blir som den blir.

Litt greiere med permisjon kontra januarbaby.

Fordeler:
At jeg får et barn til :)
Om det blir mye våkenetter er det kjekt at det er lysere ute! :)
Fin tid å trille på om det er mulig :)
Fint å slippe å kle på babyen for mye :)

Ulemper:
Litt kjipt å være «låst» til ny baby når kommende storebror sikkert vil ha meg med ut på mye sprell på sommertid :)
Potensiell varme som kan gjøre det for varmt for baby :)

Fordeler:
- Omtrent samme årstid jeg fikk første, så klærne vi har forhåpentligvis vil passe til årstiden
- Pappa har ferie om sommeren, og da får vi litt ekstra tid sammen som en ny familie
- Ferdig med første trimester før jul (juhu!) Hatet å være dødskvalm i jula sist :smiley-ashamed004
- Lyse lange dager og forhåpentligvis en baby som liker trilleturer

Ulemper:
- Litt tøft å føde før førstemann begynner i bhg (2 under 2, og planlegger å være hjemme med begge) :nailbiting::angelic:
- Kan bli varmt for lillebaby

Lettere klær. Fint å gå trilleturer. Far har også ferie, så vi får tilbringe mer tid sammen ganske tidlig. Lettere for familie i andre deler av landet å komme på besøk og treffe baby når de har ferie.

Går ganske greit i forhold til permisjon og bhg start. Vi ville så langt det lot seg gjøre prøve å unngå des-mars baby fordi det hadde blitt så vanskelig økonomisk. Dumt at man må tenke sånn, men i disse tider så må man nesten det.

Jeg har et barn som er født i mai, riktig nok for en del år siden. Men det var supert å gå gravid på vinteren og når hun ble født så slapp jeg tenke på tykke poser og masse klær. Så har jeg et barn som er født i september. Den sommeren var pyton!! Aldri mer gravid på sommeren!!! Var hoven, svett og sliten. Det bare piplet av meg og jeg var våt hele tiden, sov dårlig og bare plagdes. Men et mai barn er supert spør du meg.

Back
Topp